HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Az igazi tudomány

2012.07.25. 16:08 Travis.CG

Be kell vallanom, elfogult vagyok. Elfogult vagyok a tudománnyal szemben. Ha meg akarják sérteni, akkor igyekszem a védelmére kelni. Komolyan gondolom, hogy a megismerés jelenleg legjobb módja a tudományos gondolkodás. Ennek egyik pillére a megismételhetőség.

A megismételhetőség egy igen sarkallatos pontja a vizsgálatoknak, hiszen egyrészt új vizsgálatok melegágya, másrészt a régi ismeretek megerősítése.

Munkám során azt a feladatot kaptam, hogy ismételjem meg ennek a cikknek az elemzését. A cikk röviden arról szól, hogy kifejlesztett a Stanford egyetem egy kísérletes és egy számítógépes módszert, hogy meghatározzák a HLA genotípusokat. A szekvenciák egy része elérhető az SRA-n, így nekem csak a számítógépes módszerrel kellett dolgoznom.

A readeket Blast-al illesztették, majd szűrték. Az illesztés és szűrés viszont nekem teljesen más eredményt hozott. Feltételeztem, hogy a szűréssel rontottam el valamit, de szűrés nélkül sem kaptam meg azokat a találatoka, amelyek a cikkben közölt eredményekre vezetnek. Adva van a válasz, hogy a Blast futtatás a hibás. Naívan írtam az egyik szerzőnek, hogy szeretném kérni a Blast program paramétereit. Mikor nem kaptam választ, írtam a következőnek. Így írtam a leveleket, egyiket a másik után, amíg el nem fogytak a kontaktok. Mikor már mindenkinek küldtem levelet, de sehonnan nem jött válasz (pedig korábban az egyik szerző pár napja levelezett is egy munkatársammal), akkor lépett a főnököm. Neki már válaszoltak. Közölték, hogy a Blast paramétereket nem adják oda! Azok ugyanis az ő intellektuális termékeik.

Az még hagyján, hogy nekem nem válaszolnak, hiszen ki vagyok én? Nincs a nevemben CEO, BMW, KGB, stb.. De hogy nyíltam szabotálják egy vizsgálat megismétlését, az már nagyon nem járja. Ezek után miért gondoljam, hogy a módszerük jó? Azért mert ők a Stanford? Ez nekem kevés.

Elképzelem, hogy Mendeltől megkérdezik:

- Hogyan kapta ezeket az eredményeket a borsóval?

- Megmondhatnám, de akkor meg kell, hogy öljelek.

Ezek után nem lenne genetika, nem lenne Watson-Crick és nem lenne nyomorult Stanford hülye paraméterekkel.

Szólj hozzá!

Címkék: filozofálás bioinformatika

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr704675323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása