HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Eperke hangtompítót kap

2014.05.06. 21:51 Travis.CG

Mint már bemutattam, a rokonság a legkülönbözőbb ajándékokat adja a lányunknak és bizony nem ritka, hogy azokat a saját igényeinkhez kell igazítani. Nincs ez másképp Eperkével sem.

Eperke egy baba. Nagy, puha feje van, amit a lányom imád harapdálni. Pislog, ami a szem anatómiájának egy egyszerűsített modelljét tanítja a babának. (Bár amikor mutató ujjal nyomkodja, engem az inkább egy OSS kiképző filmre emlékeztet.) Beszél, énekel, mindezt ékes angol nyelven.

Eperkének viszont van egy rossz tulajdonsága. Olyan hangos, hogy a legtöbb gyerek sírva fakad tőle, ezért elhatároztam, hogy Eperkét lecsendesítem. Nem is tűnt olyan nehéz feladatnak, azt gondoltam, egy ellenállás megoldja.

Van otthon néhány használaton kívüli CD olvasó és némelyiknek még külső jack dugója is van, saját hangerő szabályozóval. (Arról nem is beszélve, hogy három villanymotor is van mindegyikben, de erről egy másik posztban.) Azt gondoltam, a hangerő szabályozó pont jó lesz Eperkének.

A CD szétszerelése nem okozott problémát. cdolvaso.pngViszont nincs forrasztópákám, ami elengedhetetlen a szerelés további fázisaihoz. Szerencsére egy munkatársam készséggel felajánlotta, hogy megoldja ezt a problémát. A fizetsége a jack dugó volt :-)

Eperke beszélő elektronikáját a hasába varrták, de az elemtartó könnyen elérhető. Nem akartam szétbontani a szöveteket, ezért az elemtartóból távozó két vezeték egyikére helyeztettem a hangerő szabályozót.

eperke1.png

A feladat remekül sikerült:

eperke2.png

Az eredmény nem teljesen kielégítő. A csökkent áram mennyiség ugyanis nem csak Eperke hangerejére, de artikulálására és beszédsebességére is kihatott. Vidám éneke inkább hasonlít egy Down-kórban szenvedő masszív dohányos reggeli krákogására. A projektet ennek ellenére sikeresnek könyveltem el.

Szólj hozzá!

Címkék: barkácsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr716128361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása