HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Mennyit ér a munkánk?

2015.07.29. 14:37 Travis.CG

Habár, mi emberek szeretjük hangoztatni, hogy van, amit nem lehet pénzben kifejezni, a gyakorlat azt mutatja, hogy a pénz igenis fontos mértéke ezeknek a dolgoknak. Vegyük például a szeretetet. Nem tudjuk megmondani, mennyibe kerül egy édesanya szeretete, de ha karácsonyra nem kap elég értékes ajándékot, akkor a szeretet ünnepe durcás hallgatásba sűlyed. A szerelem sem hord árcédulát, de ha az eljegyzési gyűrű egy műanyag karika, akkor nem kell sok jóra számítani.

Szerencsére a munka nem ilyen, azt egzaktul ki lehet fejezni pénzben. Nemrég tanúja voltam egy megbeszélésnek, ahol pont az én munkámról, illetve annak értékéről volt szó. A fizetésem két csoport pályázatából tevődik össze (vagy háromból, a részletek zavarosak nekem), de volt egy fél év, amikor X csoport fizetett, de többet dolgoztam Y csoportnak. Persze emellett besegítettem még Z és W csoportnak is, de ez most mellékes. A lényeg, hogy X csoport vezetője kompenzációt akart arra az időre, amikor Y-nak is dolgoztam. A megbeszélés ennek a kompenzációnak a mértékéről szólt.

Az első ajánlat egy nyomtató volt. Ez elég lehangoló volt, még akkor is, ha tudom, hogy csak a fizetésem kompenzációjáról volt szó (pontosabban a feléről). Az sem enyhített a dolgon, hogy a nyomtató fénymásolni is tudott volna. De azután fordulópont következett! Már nem egy nyomtatót értem, hanem egy laptopot! Ez már jobb kedvre derített, egészen addig, amíg meg nem tudtam, milyen laptopról van szó. Amolyan Fukar/Hülye vagyok laptop. Műanyag zsanérokkal, beépített padló fűtéssel (ami szétégeti az ember combját, ha megnéz egy 2004-es demót), visító, béna ventillátorokkal.

Ha tehát kezdünk elszállni magunktól és túlértékeljük saját fontosságunkat, csak nézzük meg, melyik műszaki cikket ér a munkánk és máris helyre billen az egónk.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód filozofálás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr707663326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása