HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Assembly2015

2015.08.31. 01:45 Travis.CG

Már régen elmúlt az Assembly, de nekem most sikerült csak feldolgozni a releaseket. Ráadásul a hamvaiból feltámadt Scene.hu is remek összefoglalót adott a partiról. Szerencsére maradt egy kis hely az én írásomnak is.

Zenék

Szerencsére az idei zenei felhozatal is adott elég hallgatni valót. Fast kategóriában nem meglepő módon nem volt semmi maradandó, hiszen itt a zenék nagyon rövid idő alatt készülnek. Természetesen vannak meglepő alkotások, de ezek inkább azért meglepőek, mert hihetetlen, mire képesek egyesek 90 perc alatt. Például ez:

Az biztos, hogy néha hasznát tudnám venni ennek a tudásnak. A Dance kategóriában vannak az igazi adrenalin bombák. Ezt az első helyezettnél nem éreztem, de a második Runaway A.I.-nál már lehet érezni:

Bevallom, nem tudom, mi volt ez a Tom Cruise poén a Le-Veli-től, de a negyedik helyezettként is ezzel a témával jött elő:

Aikapallo ismét nagyot alkotott, amivel Listening music szekcióban első lett. Szerintem teljesen megérdemelte:

Még valami ír zenei beütést is sikerült belevinnie, amitől nagyon egyedi hangzást ért el.

Grafika/Fotó

Erre nincsenek szavak:

Mad Max vs. Kiber T-rex. Ha megfilmesítenék, tuti kasszasiker lenne. Vagy a második helyezett:

Egyszerűen fenomenális! Szokták mondani, hogy mellekkel mindent el lehet adni. Demoscene körökben ez úgy fest, hogy Amigaval mindent meg lehet nyerni. Így történt a fotó compó esetén is. Be sem illesztem, annyira semmilyen kép. Bezzeg a 11. helyezett!

Ez már mindjárt más.

Animáció/Wild

Az animációk idén nagyon gyengék voltak. Egy viccesnek szánt videó volt csak, de azt sem értettem. Ez kicsit csalódás volt. De ugyan ez elmondható a wildokról is.

 Intrók

Az 1k-val az a baj, hogy ahhoz nem elég nagy, hogy igazán kreatív lehessen az ember, de nem is elég kicsi, hogy emlékezetes legyen az alkotás. A legtöbb 4k sem mutatott túl sokat. Nem voltak többek színesebb 1k-nál. Nem volt igazi dizájn, nem volt jó zene, csak amolyan kóder szórakozás. Kivéve a Hydrokinetics. Az is elég egyszerű volt, de legalább változatosan állítgatták a paramétereket. Ettől kevésbé volt monoton.

Demó

Elég érdekes koncepciókat láthattunk a demók között. Kezdetnek ott volt a Watercolour Space, ami személy szerint nekem nem tetszett, de mindenképp ötletesnek tartom. Szerintem nem aknázták ki az ötletből az összes potenciált.

A Ratavah megtestesíti mindazt, amit egy effekt demótól elvár az ember. Minőségi grafika, sok látványelem, jó zene. Pici sztori. Szerintem semmi baj nincs az ilyen alkotásokkal. Fairlight úgy csinált Amiga demót, hogy nem csinált Amiga demót. Mit értek ez alatt? Ha valaki PC-n készít Amiga éltető demót, akkor legtöbben megragadnak a gép adta látványvilágnál. Ettől az alkotás felemás lesz, mert egy mai PC nevetve megjeleníti azt, amit egy Amigával csak trükkök garmadájával lehet a képernyőre varázsolni. Ezért sem a látvány, sem a kód nem nyűgözi le az embereket. Az eredmény pedig fikázás. Ezt kerülték ki ügyesen a Hold and Modify-ban. A demó mai hardverekre készült, de rengeteg utalás tartalmaz az Amigára. Most kicsit ellentmondok önmagamnak. Amigával talán mégsem lehet mindent megnyerni, mert ez az alkotás is csak harmadik lett.

A Monolith egy kicsit inkoherensre sikeredett. A mélységi kamerák képeit ügyesen használják, de a témák nem logikusan követik egymást. Például van egy születés-fejlődés-halál motívum, de egy magzat már korábban is szerepel. Ezektől az apróbb hibáktól eltekintve hozza az elvárt ASD színvonalat.

A végére hagytam a legellentmondásosabb demót, a demo2-t. Grafikailag kiemelkedő, ötletes, tele van tartalommal. Akkor miért ellentmondásos? Mert Unreal Engine-el készült, a tartalmak egy részét pedig a netről töltötték le. Összességében tehát a hozzáadott munka viszonylag kevés, de az eredmény elég volt, hogy megelőzzön egy Fairlightot. Én személy szerint semmi rosszat nem találok egy játékengine használatában. A netes tartalmakkal sincs semmi gond, ha korrektül jelezzük a szármázás helyét. Olyasmi ez, mint amikor filmrészleteket szinkronizálnak át és vágnak össze videobloggerek. Ha van egy mondanivalónk, amit el szeretnénk mondani, akkor minden elérhető eszközt meg kell ragadni, hogy kifejezhessük azt:

A scene.hu cikke a demókról 1. rész.
A scene.hu cikke a demókról 2. rész.
A scene.hu cikke az Amigás demókról.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr847730644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása