HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Assembly 2016

2016.09.02. 00:10 Travis.CG

A digitális szubkultúra Mekkájában ismét izzottak a GPU-k, villogtak a pixelek és a elektronikus zene a Földet is megrengette. De a padlót mindenképp. Idén a nagy nevek nem képviseltették magukat. Nem volt Fairlight, Panda Cube, Conspiracy. Vajon ez hogyan befolyásolta a party színvonalát? Rövidesen megtudjátok.

Zene

Idén is voltak remek zenék minden kategóriában. Egyeseknek még a 90 perces alkotási korlát sem volt akadály, hogy tempós zenét készítsen. Rayjan lehet, hogy új kedvenc lesz Almost című száma alapján. Aikapallo már régi motorosnak számít az Assembly történetében, követem is munkásságát. Ha a party közönsége idén nem is díjazta erőfeszítéseit, ezen blog szerény keretei között megkapja az elismerést. A szokásos rockos alapot most japános hangzással dobta fel.

Grafikák

Ebben a kategóriában is elég színvonalas munkák kerültek bemutatásra. Szerencsére elég kevés compo filler volt, így szerintem még a hátul végzettek is megéremlik, hogy legalább egy pillantást vessünk a képeikre. A posztba a fotó kompó nyertes képét linkelem.

Játékok

Ennyi pihent agyú játékot már régen láttam. A szimulátor láz már lecsengett a nagyvilágban, amikor értelmetlen küldetéseket kell végigjátszani kecskével, kenyérrel vagy más pihent agyú objektummal, demoscener fronton még továbbra sem unják a témát. De két szauna szimulátor egy compón? Ez azért sok, még akkor is, ha Finnországban vagyunk.

Videók

Fájdalom, de az idei film felhozatal gyenge volt. A HBC csupán egy tech-demót adott le, nem release-t. A szellemes videó számomra nem volt vicces. A 20 éves korosztály valószínűleg nem is érti a Superman-poént benne, legalábbis a kommentek alapján erre következtetek. A fenébe, öregszem.

Oldschool demók

Itt megint éreztem az idő vas fogát. A releasek többsége PC volt, nem Amiga, C64 vagy más 8 bites gép. A nyertes demó nagyon szépen kivitelezett alkotás, le a kalappal előtte. A többiek, még a két Amigas entry sem hagyott mély nyomot bennem.

Intrók

Két kategória is volt, ahol a csökkenő méretkorlát egyre nagyobb kihívást jelentett a résztvevőknek. A 64k valami miatt hiányzott. A 4k sem volt annyira erős, mint máskor. Persze az Outcast a maga egyszerűségével igazán látványos volt, de nem volt meg az igazi 4k érzés. Az 1k már más tészta volt, ettől az ember nem vár sokat, ezért bármit kap, elcsodálkozik. A Fulcrum intrója azért tetszett, mert ha nem is volt története, nagyon közel állt valamihez, amit akár sztorinak is felfoghatok. Más szavakkal szólva ebbe bele tudnék magyarázni valami összefüggést.

Amit még szeretnék kiemelni, hogy voltak Linuxos intrók. Ez külön öröm volt számomra. Még az 1k-k között is akadt!

Demók

Kicsit felemás érzésem volt a helyezéseket és a pouet.net kommenteket olvasva. Esztétikailag az első négy helyezett szerintem nem szégyenkezhet. A Pyrotech demót sokan leszólták, hogy random jelenetek vannak egymás után, ami igaz. De szerintem az első helyezett sem sokkal jobb. Két jelenet váltakozik, majd a végén egy laza kapcsolattal összehozzák őket, amitől mindenki elalél. Technikai szempontból viszont a Pyrotech igenis magasabban áll, az Unreal Engine-t használó első helyezett, még akkor is, ha valószínűleg semmit nem módosítottak a kódon az eltelt évek során. Érdekes, máskor mindig mekkora probléma volt, ha játék engine-el készítenek el valamit. Most meg a saját fejlesztésű motort szólta le a közönség. Változik a világ, kérem. Én bátorításnak azért is a Pyrotech demót linkelem be. Az Unreal maszatot meg keresse meg, aki akarja :-)

Összegzés

Azt hiszem, amit itt láttunk, egy átalakulási folyamat köztes állapota. Egyfelől az igazán profik már a saját üzletükkel foglalkoznak, nem érnek rá demókat kódolni. Akik eddig a második vonalban voltak, most előrébb kerültek. A kódolás szerepe háttérbe szorult, még azt is csak kevesen kifogásolták, hogy a második helyezett csapat egy fél Qt keretrendszert pakolt a demó mellé. Harmadrészt a nagy nevekkel együtt a nagy multú platformok is visszavonultak, hiszen a fiatalabbak gyerekkorát nem az Amiga határozta meg, hanem a korai PC-k.

Végezetül itt a link a teljes anyagra.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr499639160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása