HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Év végi összefoglaló

2017.01.01. 01:11 Travis.CG

Az idén sem lehet ok a panaszra. Megjelent öt cikk, ami nem is rossz. Feldolgoztam 980 egysejtes RNA-seq-t (egy PhD hallgatónak kellett segíteni a dissszertációjához), 40 organoid RNA-seq-t, 1085 sejtvonalból származó RNA-seq-t (az RNA-seq pipeline teszteléséhez kellett), 196 egysejtes fitymabőr adatot (de csak 37 volt használható), 1224 exome szekvenálást (bár ez még folyamatban van), 4 humán teljes genomot, 9 egér teljes genomot és 6 microarray-t. Oh, az 550 GTEx adatról majdnem megfeledkeztem, bár az is folyamatban van.

Azokat az eseteket nem számoltam, ahol nem a teljes feldolgozást, csak egy részfeladatot csináltam, vagy segítettem másoknak kitalálni, miért akadtak el a programok az adatokon.

Összehasonításképp, a Sanger előtt egész életemben 67 szekvenálási adatot dolgoztam fel (gyarló memóriámnak tudjatok be +- 20-t). Szintén nem számolva azokat az eseteket, ahol csak részfeladatot hajtottam végre, vagy kapilláris szekvenálással kapcsolatos munka volt.

Demoscene fronton mind a megjelent posztok számában, mind az aktivitásban visszaesés volt tapasztalható. Csupán egyetlen produkció született, azt is eléggé lehúzta a közösség. Nem, mintha olyan sok pozitív kritika született volna más alkalommal, de legalább újabb partival bővült a gyűjtemény.

Nem csak a szekvenálási adatok száma növekedett, de a számítógépes technológiák száma is. Számomra kezd nehezen követhetővé válni, melyik mire is jó. Már két olyan előadáson is voltam, ahol csak kulcsszavakat jegyeztem le, mert az előadó úgy dobálózott velük, mintha ezek nyilvánvalóak lennének mindenki számára. Ez elég ijesztő volt számomra.

A másik döbbenetes dolog számomra az okos készülékek fejlődése. Én nem vagyok egy nagy mobil guru (a 8 éves Nokiám a példa rá), de az egyik Linux magazinban a személyi asszisztenseket hasonlították össze. Annak idején, mikor megjelent a Siri, az egyik Alma fan lehozta Amiga klubba. Az egész akkor egy viccre hasonlított. Alig értette, mit akartunk, lassú volt, béna. Most viszont az volt a kifogásuk a tesztelőknek, hogy egyes asszisztensek fárasztó vicceket mesélnek. Mi van? Komolyan ez egy probléma?

A trendektől kezdek eltávolodni, de azért remélem a tatter bloggal maradtok jövőre is.

Szólj hozzá!

Címkék: filozofálás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr8912077237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása