HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Rendszergazdák gyöngye

2017.06.18. 20:47 Travis.CG

Két év után újra meglátogattam a régi melóhelyemet és ismét találkoztam Pannal. Bizonyára ő is nagyon hiányolt, mert csak az én kedvemért előadott egy egyszemélyes performance-t.

Épp egy volt kolléganővel beszélgettem, akinek a gépére R-t kellett volna telepíteni. A beszélgetést folyamatosan hatalmas sóhajok kísérték Pan részéről, innen tudhattam, mennyire nehéz is ez a folyamat. Épp a családtagokról volt szó, amikor Pan hangosan közbevágott.

- Nem megy a telepítés. Hibát ír ki.

- Mi a hibaüzenet? - tudakoltam megértően.

- Nem tudom, nagyon sok hibát ír ki.

Teljesen korrekt. Ha nagyon sok hibaüzenetünk van, egyiket sem olvassuk el, hiszen az időpocsékolás. A legtöbb hülye fejlesztő úgyis csak viccből rakja ezeket a programokba.

- Mi az utolsó hibaüzenet? - kérdeztem ártatlanul. Nem kaptam választ. Pan ujjai erősebben koppantak a billentyűzeten. Talán azt remélte tőle, hogy a számítógép megérti, az így begépelt parancsokat komolyabban kell venni.

Közben másra terelődött a szó, mivel Pan tovább dolgozott. De mikor ismét elkezdődtek a sóhajok, sejtettem, hogy újabb nehézséggel találta szembe magát.

- Nincs hálózat - kommentálta hangosan.

- Az egész intézetben vagy csak a gépen? - tudakoltam. Elvégre, ha tönkre vágjuk a hálózatot, akkor csináljuk rendesen, ne álljunk meg egy gépnél.

A helyzet tovább eszkalálódott. A hálózat elvesztése után egyszer csak felkiáltott:

- Semmi sem működik!

- Kapcsold ki a gépet, mielőtt rászabadul a világra! - javasoltam. Nem volt vevő a megjegyzésemre. Kérte a rendszergazdai jelszót. Mikor megkapta, rögtön be is gépelte.

- Nem működik.

- Próbáld meg num lock nélkül - javasolta neki kolléganőm. A dolog működhetett, mert Pan nem szólalt meg.

- Csináljak biztonsági mentést? - kérdezte viccesen a gép tulajdonosa. Akkor még nem gondolta, hogy ez később komoly lesz.

Pan tovább folytatta azt, amit abba kellett volna hagynia. Vannak, akiket néha meglátogat Bitmumus, de rájöttem, egyesek szimbiózisban élnek vele. Talán ő súgja rendszeresen Pan fülébe, hogy belégzés-kilégzés. Nem tudom, de abban a pillanatban biztos voltam benne, hogy Pan képtelen Bitmumus nélkül élni.

- Nem merem újraindítani a rendszert, mert félek, hogy nem tud bebootolni. Kéne csinálni egy biztonsági mentést.

- Nincs annyi tárhelyem.

- A rendszer frissítése félúton elakard, elment a hálózat. Be kellene fejezni a csomagok telepítést egy CD-ről, de azt nem tudom, hogyan kell - azzal Pan otthagyta a gépet és elment erősítésért.

Én is jobbnak láttam, ha elmegyek. Később megtudtam, még két napig dolgoztak a gépen, hogy használható legyen. Most kellene írnom valami tanúságot, valami pozitív dolgot, amiből mások tanulhatnak. Legalább annyit: gyerekek, ne drogozzatok, mert ilyenek lesztek. De még ez sem adatott meg nekem. Pan teljesen tiszta.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr3912585149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása