HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Távmunka praktikák

2017.09.04. 00:33 Travis.CG

Eleinte féltem a távmunkától, mert úgy éreztem, a magánéletem és a munka végérvényesen összekeveredik és egy olyan masszát alkot, amiből a végén se nem munka, se nem magánélet nem lesz. A veszély valós, de néhány egyszerű trükkel az ember képes produktív lenni otthon is.

Szeparáció

separation.jpg

Ez talán a legfontosabb az összes közül. A szeparáció lehet térbeli (bemegyek a dolgozószobámba) vagy időbeli (mostantól délután ötig ne szólj hozzám). Nálam az időbeli szeparáció nem megoldható, mert ha a lányom meglátja, hogy a gép előtt ülök, rögtön rám szól: Apa, ne laptopozz! Kíváncsi vagyok, mit fog mondani, ha ugyan ezt kérem tőle tinédzser korában.

A térbeli szeparációt választottam, de azt is a lakáson kívül. Elmentem a könyvtárba. Jobb a net, mint sok internet kávézóban és ingyen van. Sajnos a nyári nyitvatartás nem kedvezett nekem, délután egykor el kellett hagyni az olvasó termet. Ezután kimentem a főtérre, mert ott is van ingyen wi-fi. Amikor jó volt az idő, akkor nem volt gond, de egyik nap olyan meleg volt, hogy a laptop hűtője nem tudott megbírkózni feladatával. Az egér akadozva mozgott. Nagyon érdekes volt.

Koncentráció

concentration.jpg

Hatékonyan akkor lehet dolgozni, ha a munkára koncentrálunk. Nem szabad YouTube-ot nézni, blogot írni, bevásárolni.

Ilyen szempontból a főtér nem volt ideális választás. Először is, minden féle ember dumált hozzám. A fiatal hittérítők, akik Istenhez akartak vezetni, koldusok, akik ocsmányságokat vágtak a fejemhez, ha nem adtam elég pénzt nekik. (Ilyenkor vissza szoktam kérni tőlük a pénzt, mondván, én ennyit is értékelek.). De szimplán már azért is beszóltak, hogy miért nem dolgozom. (Tudjátok, olyan félhangos beszólás, nem is neked intézve, de elég hangosan, hogy halld.) Ez nem volt gyakori, de előfordul.

A koncentrációban segíthetnek bizonyos böngésző bővítmények is. Nekem az volt a legjobb, hogy a Sangeres laptopot használtam VPN-en keresztül, tehát a Mindenható Rendszergazdák látják minden eltévelyedésemet. Más esetben egy asztalra helyezett kép a főnökről is megteszi.

Felszerelés

equipment.jpg

A melóhoz melós cucc kell. Ez egyrészt segít a szeparálásban, másrészt a koncentrációban. Ha a munkafelszerelés van nálam, akkor dolgozni akarok. A felszerelésnek pedig hibamentesnek kell lennie. Amíg a saját gépemen egy Slackware Linux van, ahol kézzel kell elindítani a grafikus felületet és egy olyan egér csatlakozik hozzá, ahol a bal gomb elég gyakran kihagy (de átállítottam bal kezesre, hogy ne okozzon gondot), addig ez megengedhetetlen a munkára használt gépen. Ott Kubuntu van és Windows. A munkára kell koncentrálni nem a felszerelésre.

Kapcsolat

connection.jpg

Senki nem dolgozik egyedül, mindig vannak munkatársak, akikkel együtt kell működni. A velük való kapcsolattartás nélkülözhetetlen. Ez első sorban az interneten keresztül valósul meg, a stabil kapcsolat elengedhetetlen.

Redundancia

ateam.png

Mi nem az A-csapat vagyunk, nekünk kell a B-terv. Ha elmegy a net, a főnöködet nem fogja érdekelni, hogy miért nem dolgozol. Nekem konkrétan a villany ment el az egyik vihar után. A laptop három órán keresztül bírta, de aztán áramért kiáltott. Szerencsére már évekkel ezelőtt vettem egy szünetmentes tápegységet és ezzel további két órát tudtam dolgozni. Utána már volt áram megint.

Ha ezt a pár dolgot szem előtt tartjuk, az otthonunkban ugyan olyan hatékonyak lehetünk, mint a munkahelyen.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr3712794286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása