HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

MTA gőzpamacs

2018.03.18. 00:14 Travis.CG

Azt hiszitek, hogy a magyar szuperszámítógépek helyzeténél nincs rosszabb? Akkor még semmit nem tudtok az MTA Cloud gőzpamacs helyzetéről.

Miközben a NIIF-el hadakoztam, hogy hozzáférést szerezzek, vészmegoldásként regisztráltam az MTA párafelhőjébe. Már a kiírásból láttam, hogy ez édes kevés lesz, de még mindig jobb alternatívának tűnt, mint az asztalomon álló gép. Illetve még ez sem teljesen igaz, mert a munkahelyi gépemben 32GB memória van, amit az MTA felajánl, abban legfeljebb 16.

Ha viszont több ilyen gépet használhatok egyszerre, az kárpótolhatja ezeket a hiányosságokat. Regisztráció előtt át is néztem az elfogadott pályázatokat, és találtam pár embert az intézet más csoportjai között, akik aktívan használják az MTA ködöt. Felkerestem egyiküket, aki elég lesúlytó véleménnyel volt a kezdeményezésről, mert ő arra számított, hogy csak belép és minden bioinformatikai program feltelepítve ott várja, klikkel egyet és PDF-ben kijön a cikk.

Mint azt az ismertető is tanúsítja, ők nem adnak szolgáltatást, hanem infrastruktúrát. Szegény bioinformatikusunk csupán egyetlen távoli gépet használt, ami teljesítményben nem volt jobb annál, amiről használta azt. El is hiszem, hogy csalódott volt.

Engem viszont lelkesített a dolog, ezért el is küldtem a projekt igénylést. Bár az ismertető szerint egy héten belül válaszolnak, ez az én esetemben két hét lett. Közölték, hogy a gőzfürdő betelt. Igen kérem, nincs szabad kapacitásuk.

Ajánlom mindenki figyelmébe a demagóg prezentációkat. Itt például a 8. dián a erőforrás lefoglalása 10-20 perc. Hát persze, akkor nekem mi tart fél évig? De a főoldalon is olyan hülyeségek olvashatóak, hogy a desktop géptől a szuperszámítógép fürtökig bármit létrehozhatunk. Én csak 5 nyavajás gépet igényeltem, mert sejtettem, hogy ez nem az Amazon. Hol van ez egy szuperszámítógép fürttől? De a másik mondatuknak sincs semmi értelme: "Az adatok biztonságos tárolását a legkorszerűbb OpenStack felhő alkalmazása biztosítja". Aki ezt írta, az nincs tisztába azzal, mi is az OpenStack. A pályaudvarokon sem a konténer emelő daru biztosítja a rakomány tárolását.

Azt írták, januárban gépbővítés lesz és akkor kapok hozzáférést. Márciusban azért megjegyeztem nekik, hogy nem lehetett túl sikeres a bővítés, mert még mindig nem kaptam semmit. Ismét egy hetet kellett várni, hogy válaszoljanak. A bővítés sikeres volt, délután megkapom az instrukciókat, hogyan léphetek be. Sajnos a levél azt nem mondta, melyik délután.

Ezek a levélváltások egy Jane Austen regényben még elmennek, de informatikával foglalkozó emberektől nem elfogadható.

Szólj hozzá!

Címkék: cloud computing

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr2513730062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása