HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cinema 4D bővítmény fejlesztés (1.rész)

2013.06.04. 22:07 Travis.CG

Bármilyen gondosan is fejlesztenek egy eszközt, mindig lesznek olyan funkciók, amelyeket a program nem fog támogatni. Halmozottan igaz ez olyan igények esetén, amire csak kevés embernek van szüksége. A demoscene pont ilyen. Kevés ember mozog benne, és nagyon speciális igényeik vannak.

Szerencsére a komolyabb alkalmazások támogatják, hogy a programozástól nem idegenkedő emberek az igényeiknek megfelelő bővítményekkel lássák el azt. Mai célunk a Cinema 4D demofejlesztő eszközzé alakítása lesz. (Folytatásos teleregény formájában). Az itt leírtak a 13-as verzióval való ismerkedésem folyamán születtek.

A program telepítése során a plugins könyvtárban van egy példa könyvtár (cinema4dsdk). Ha nem akarunk órák hosszat konfigurálni, akkor ezt a könyvtárat használjuk alapnak és más néven hozzuk létre a másolatát ugyan ide. (Tehát a CINEMA 4D R13\plugins könyvtárba.) Ha nem így teszünk, akkor a számtalan relatív elérési út miatt órákon át konfigurálhatjuk a projektet. (És jó eséllyel kudarcot is vallunk. Én megpróbáltam)

A cinema4dsdk könyvtárban van egy Visual Studio (továbbiakban VS) solution fájl, 2005-ös verzióhoz. Valószínűleg nekünk újabb verziójú lesz (nekem 2010 van). Ha el akarjuk kerülni, hogy a fejlesztőeszközünk működését szabotálja a Windows jogosultságok címén, akkor indítsuk adminisztrátorként. A Visual Studio ezek után szépen át is konvertálja nekünk.

A neten olyan információkkal találkozni, hogy a 2008-as VS nem végzi tökéletesen a konvertálást. Ha valaki ilyet tapasztal, kövesse ezt a forrást.

A konvertált solution fájlt ezután szépen le tudjuk fordítani, eredményül kapunk egy dll-t. Ahhoz, hogy ezt a Cinema 4D elfogadja, .cdl vagy .cdl64 kiterjesztésre kell változtatni, attól függően, hogy 32 vagy 64 bites bővítményt készítünk-e. Ebben a leírásban a 32 bites rendszerrel foglalkozom csak. Ha idegenkedünk az átnevezéstől, akkor a projektünk Properties->Confoguration Properties->General->Target Extension résznél beállíthatjuk ezt a kiterjesztést.

Amint ezzel megvagyunk, a program Plugins->könyvtárnév alatt megtaláljuk a bővítményeket, amelyek most még csak a lefordított példákat tartalmazzák. Nézegessük őket!

Szólj hozzá!

Címkék: programozás demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr495336425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása