HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: @Travis.CG: Nohát, nem is tudtam, hogy ilyen van... bár ahogy elnézem ezek a komponensek fizetősek... (2018.11.01. 10:14) Rossz beidegződések a bionformatikában
  • Csenge Tarnói: Ez érdekes. Most csinálok egy meta-analízist, életemben először, úgyhogy az én tudásom is felszíne... (2018.10.01. 21:39) Ez már nekem sok
  • robertherczeg: Nekem a kedvenc az volt, hogy: "Inkább eleve Mann-Whitney és/vagy Wilcoxon tesztet használjunk, m... (2018.09.04. 07:47) Ezért utálom a Wilcoxon-tesztet
  • Travis.CG: ÉÉÉÉÉs megjelent! (2018.08.24. 23:31) Nehéz szülés 2
  • Szedlák Ádám: Hogy én mennyire köszönöm ezt a posztot, arra nincs szó. A kódoljon mindenki / legyen mindenki olc... (2018.06.25. 03:37) Legyen mindenki programozó

Cseppet sem objektíven: Assembly 2018

2018.08.13. 23:09 Travis.CG

Photo

Az idei képek nem annyira a művészi kompozícióról szóltak, mint inkább az ügyes technikai megoldásokról. Sok esetben a képek mellé adott fázisok segítettek értelmezni, mit is látok. Így akadtam a legszokatlanabb műhelyre is, amiben az It spawns című kép is készült. Eheti feladványunk: hány hobbija van a szóban forgó scenernek?

photo_studio.jpg

De nem ezért vagyunk itt. A Gateway to Assembly 2049 igen ötletes és jó kép. De miért pont 2049? Talán majd ott kiderül.

Fast graphics

A képek megtekintése után úgy tűnt az X volt a központi motívum. Talán némi nosztalgikus hangulat hatására az I have your files tetszett a legjobban.

Pixel graphics

Őszintén szólva, nem értem, milyen kategória ez. Elvégre minden digitális kép valamilyen szinten pixel. Régi platformokon persze a limitált lehetőségek miatt érdekes ez a technika, de PC-ken? A szabályok nem sokat írtak, ezért kicsit gondban voltam, miként is értelmezzem ezt a kategóriát. Gondolom mások is, ezért volt csak 4 induló. A győztes kép is kézi rajzként kezdte a fázisok megtekintése alapján.

Graphics

Itt már nem volt gond a kategóriával. Ismerős terep volt a résztvevőknek is, amit a 13 induló is mutat. A felhasznált technikai tudás erős korrelációt mutat a helyezéssel, vagyis a győztes képek nagyon gondosan voltak elkészítve, nem pedig művészileg voltak kimagaslóak. Ez persze nem baj, de szívesen láttam volna olyan képeket is, amelyek túlmutatnak önmagukon. Ezért is szúrom be a második helyezett Party Animalt.

Game

A játékokat többnyire hanyagolom, de most úgy döntöttem, kipróbálom őket. A Clay egy fanatsy szerepjáték, sok-sok hibával (a főhős például -8437 életponttal vígan hadakozott az óriás pókok ellen), de nem untam túlságosan. A biztonságos közlekedés oktatására ott van a City Bike Simulator, ahol kocsik között kell átmanőverezni. A PlanetA18 igazi különlegesség volt, mert nem Unityvel vagy Unreal-el készült és egész sokáig el tudtam vele szórakozni.

Dance music

A legjobban a kimondhatatlan (és szinte leírhatatlan) Saat mun tuulettimet huutamaan tetszett. Ha valaki büntetést akar rám kiszabni, ezt fogja leíratni velem ezerszer. Igazából a többi zenével sem volt különösebb bajom.

1k intro

A JavaScriptesek nagyon elszaporodtak az intrókban. Értem én, hogy nehéz értelmes tartalommal megtölteni egy 1k-s HTML-t, de nekem akkor is zsibbasztó volt látni a sok próbálkozást. Talán ezért sem tudtam értékelni a többi alkotást. A kompót számomra a Geelimanipulatio mentette meg. Linuxos 1k! És nem is rossz.

4k intro

A 4k-nál már jobb volt a felhozatal. Talán azért, mert az effektek helyett már némi tartalmat is lehetett csempészni a pixelek közé. Ezt láthattuk a Core critical és a BR4096 esetén. A Final territory, a kedvencem viszont tisztán technikai alkotás volt, kimagasló látvánnyal.

64k intro

Épp a Coercion-t néztem, amikor a lányom az ölembe ült, nézte egy darabig, majd megszólalt: Inkább nézzük a Productot, az szebb. Ezzel nehéz volt vitatkozni, de nem jelenti azt, hogy ne lettek volna jó 64k-k. Örültem a Cassininek, amiért Linuxon is próbálkoznak az emberek és nem is volt rossz a téma. Tetszett a Hardwood élethű textúrája, a 100% mozgás animációja. A Pyrotech megpróbált Conspiracy-t/Mercury-t játszani (legalábbis enyhe Fermi paradox és When silence dims the stars above beütés volt érezhető), ami technológiai szempontból nem sikerült, de történet mesélés szintjén ott volt.

Short film

Rettenetes volt az összes. A Randomheads megpróbálta folytatni azt a hagyományt, amit a Tekotuotanto elkezdett, egy olyan folytatással, aminek az első része is förtelmes. Volt egy figet spinner harcos videó is. Kérem, már elmúltak azok az idők, amikor a blue screen előtt topogást el lehetett adni gyaloglásnak. Drónok, akció kamerák vannak a piacon. De ha nincs rá pénz, akkor is meg lehet kérni egy havert, hogy mozgassa azt a nyomorult kamerát. Az egyedüli nézhető film az Agent 404 volt.

Listening music

A kategóriában bemutatott zenén nem okoztak csalódást. Aikapallo teljesen dobta a metálos stílust, de nincs oka szégyenkeznie.

Demo

Sok infantilis demót láttam már, de a Journey to Breadzembly biztosan ott van a 10 legagyalágyultabb között. Valami intergalaktikus kenyér utazik az űrben, amikor egy csillagromboló megsüti. A legfájóbb pont a végén a folytatás ígérete. A Pyrotech új demójukban úgy tűnik felülkerekedtek az elavult engine problémáján, nemes egyszerűséggel Unreal 4-re tértek át. A demó ennek ellenére nálam csíkos volt (és a többi UE-s demó is). A sztori nem volt olyan ütős, de azért a mezőny átlagából kiemelkedett.

Az ASD hatalmas demót produkált. Rosszmájúan azt is mondhatnám, hogy most sikerült lemásolniuk a Fairlight 2010-2011-es demóit, csak a mai csúcshardverekkel. (Két GTX460-ason a felénél leállt) Az igazság viszont az, hogy nagyon jó és látványos alkotást sikerült készíteni, aminek a központi témája az elmúlás volt. Technikailag a motorháztető alatt továbbra is a jó öreg OpenCV dolgozik, és tényleg kihoztak mindent a hardverből, amit lehetett.

Akkor miért nem nyert? Azért, mert a Fairlight tanult a korábbi hibákból. A Sokiáról elég rosszat írtam korábban, de amikor megláttam a Number One-t, azt mondtam: végre! Végre láttam, hogy mi történik a képernyőn. Nem tudom, hogy ez kinek az érdeme. Talán Smash megfogadta a kommenteket, talán egy designer a kezére csapott, mikor a 435. pixel shadert akarta ráhúzni az framebufferre, de nagyon jót tett a demónak. Személyes véleményem az, hogy valószínűleg az összes effektet már láttuk a Fairlight korábbi demóiban, de szerencsére nincs rajta az a zajtenger, ami korábban. Talán ezért is futott simábban a gépemen. Szóval, ha valaki tudni akarja, hogy mi a mai demoscene csúcsa, akkor ezt feltétlenül nézze meg.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr4314168201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.