A hazai demopartyk száma megfogyatkozott, viszont nekem több ötletem is van, amit érdemes lenne megvalósítani. Sajnos az ötletek mind wild és/vagy videó kategóriába tartoznak. Amikor nézegettem az Assembly kiírását, feltűnt, mennyi kategóriában fogadnak remote entry-t. Rögtön meg is született a döntés: az egyik rövidfilmet beadom Assembly-re.
A forgatókönyvet pár hónappal korábban már megírtam egy unalmas délutánon, azóta kicsit reszelgettem is, ezért már pontosan tudtam, milyen jeleneteket akarok. Még korábban pedig még Grassnak is elmondtam az ötletemet, hogy egyáltalán érdemes-e megvalósítani. Nem akarok még egyszer abba a hibába esni, hogy a közönség csak néz, és nem ért semmit, mint a Rupture paródiámnál.
Az első probléma, hogy szükségem volt szárazjégre. Szárazjégnek lennie kell, vagy nincs film! Ez nem akkora probléma, mert a laborok a hűtést igénylő mintákat szárazjégbe ágyazva kapják. Rendszeresek a körlevelek, hogy a felesleges szárazjeget a folyosóról el lehet hozni. A gond csak az, hogy nem tudni, mikor kap valamelyik csoport szárazjeget.
Pont egy pénteki este néztem meg a levelezést, amikor írták, hogy van szárazjég. De akkor már nem volt kedvem visszamenni. Egész hétvégén evett a fene, hogy elszalasztottam egy ilyen remek alapanyag beszerzési lehetőséget. Hétfőn viszont arra gondoltam, talán a hétvégét kibírja az a szárazjég, és nekem szerencsém lesz. Felvettem a felszerelést és bementem a melóhelyre. Reggel még nem szokott senki bent lenni, tehát nyugodtan tevékenykedhettem.
A szárazjég megvolt. Nem sok maradt, de amennyi nekem kellett, annyi volt. Gyorsan felvettem a füstölgő jeleneteket. Még arra is maradt idő, hogy megismételjem a felvételeket. Legyen elég alapanyag a vágáshoz.
Viszont keletkezett egy másik probléma. Mivel nem volt meg az összes felvétel, más napokon is kell majd forgatnom! De én nem a Batman vagyok, hogy a szekrényemben csupa egyforma ruha legyen! Kénytelen voltam az izzadt, büdös pólót a munkahelyemen tárolni, hogy amikor ismét lesz időm forgatni, akkor kéznél legyen. Még szerencse, hogy a kamera nem rögzít szagot!
A harmadik probléma egy animált arc megjelenítése volt. Először Blenderben akartam elkészíteni. A modellezés nem volt túl nehéz, a mimika viszont annál inkább. Lassan és gyötrelmesen ment. Végül úgy döntöttem, inkább én leszek az animált arc, és addig effektezem a felvételt, amíg elég mű hatása lesz. Ez gyorsabb megoldásnak ígérkezett.
Még két 2D animáció fog kelleni. Először procedurálisan akartam megoldani, de az is túl sok időbe kerül, miközben a megtérülő haszon minimális. Végül néhány videó megtekintése után úgy döntöttem, azokat Blenderben fogom megcsinálni.