HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Beszéljünk párszaszóul

2013.10.01. 22:46 Travis.CG

Mint minden bioinformatikus, én is Perlel kezdtem megismerni a szkriptek világát. Sokáig ellenálltam a Python csábításának, de be kellett látnom, hogy ha továbbra is naprakész akarok lenni, nem hagyhatom figyelmen kívül a nyelvet.

Korábban is voltak időszakos fellángolásaim, amikor úgy döntöttem, megtanulom a nyelvet, de mindig találtam valami idegesítő tulajdonságot, ami eltántorított attól, hogy teljesen elsajátítsam. Először a megváltoztathatatlan típusok dühítettek fel. Nem értettem, hogy egy dinamikus nyelvben mi keresnivalója van ezeknek? Tuple? Még a név is röhejes. Mentem is vissza Perl alá, ahol nyugodtan összeszorozhattam akár a sztringeket is. Később beszéltek nekem a többszálúságról, ami más megvilágításba helyezte ezeket a típusokat.

Ahogy telt az idő, megint arra gondoltam, meg kéne tanulni Pythonban programozni. Második alkalommal már az osztályokig is eljutottam, ahol azt láttam, hogy a felhasználó moduljai valami eszetlen könyvtárstruktúrában vannak szétosztva. __init__.py Ez valami vicc? Mi ez a beteges vonzódás a kettős alulvonáshoz? Folytattam is a munkát Perlben, ahol írhattam az 1; minden modul végére.

Majd olvastam, hogy a 3-as verzió nem is kompatibilis a 2-essel. Most akkor melyiket tanuljam meg? Egyiket sem.

Bár én folyamatosan csak hibákat láttam a nyelvben, mégis egyre jobban terjedt. Először a telefonomhoz töltöttem le egy értelmezőt, ami végre visszaadta a C64-nél megtapasztalt érzést, milyen is, ha egy gép azonnal programozható (a hangulatot csak az rontotta, hogy a telefon gombjaival elég nehéz programozni). Később a Blenderben tűnt fel, mint szkript nyelv (amit még használtam is). Még az Amigás vonal sem menekült meg tőle, hiszen az OS4 is ezt választotta. De ha már említettük a 3D programokat, meg kell említeni, hogy ott van a Cinema4D-ben is.

Legutóbb egy weboldal karbantartásánál lettem figyelmes arra, hogy a kép galériát valami Djangoban hozták létre. Nem nehéz kitalálni, hogy ez is Pythonon alapszik.

Igazából napestig lehet keresni a kifogásokat, miért nem akarok Pythonban programozni. Ugyan ennyi ideig lehet sorolni azt is, milyen lehetőségektől esek el ezáltal. Ezért pár hete úgy döntöttem, Perl helyett Pythonban írom a munkahelyi szkripteket és megtanulom rendesen ezt a nyelvet.

6 komment

Címkék: programozás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr945535448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalle 2013.10.03. 11:23:45

Én speciel mindkettőt szívből gyűlölöm. Persze ki min szocializálódott.

Travis.CG 2013.10.04. 09:04:48

Melyik nyelvet használod napi szinten?

Azért, mert nem szeretünk egy nyelvet, nem jelenti azt, hogy nem kell ismerni. Már csak azért is, mert elképzelhető, hogy valamit javítani kell egy kész kódban.

Ha egy programozó nem elég sokoldalú, akkor a hiányosságait csak ronda hekkelések árán tudja elfedni.

Szerintem egy nyelv szeretete helyett a hatékonyság fontosabb. Szeretem a C nyelvet, de szövegfájlokat szkriptekkel szívesebben dolgozok fel, mert hatékonyabb.

Kalle 2013.10.04. 13:30:47

@Travis.CG: Hát nekem a c/cpp a szívem csücske, perllel elboldogulok, és pythonnal is, ha csak debuggolni meg mókányolni kell.

Én azt gondolom, hogy ha valamihez egy több tíz fájlból álló perl script szükséges, és az ráadásul számításigényes is mint az állat, akkor inkább vegye a fáradságot az illető, és írja meg c-ben, mert ha aztán nem működik, és debuggolni kell naphosszat, azt a gusztustalan trehány kódot, hát akkor meg tudnám ölni a szerzőt. Jó algoritmus, csak szar implementáció, de nekem nincs időm megcsinálni.

Láttam én már sv-elemző programot javascriptben megírva, de milyen bughalmaz volt az is, nem is sikerült végül működésre bírni.

Jó, elismerem, a pythonnal szemben előítéletes vagyok, de azt is leginkább olyanok használták a környezetemben, akik azon kívül semennyire nem tudtak programozni, és ez szerintem így nem helyes. Pl anno a bioinformatika gyakorlatvezetőnk.

A biológus foglalkozzon a saját dolgaival, és a komly dolgot akar, keressen valakit, aki ért hozzá, mert egy szarul megírt kód csak szenvedés mindenki másnak és számítási kapacitások elfecsérlése.

Travis.CG 2013.10.04. 18:20:12

@Kalle: Van egy mondás: minden programozási nyelven lehet BASIC programot írni. Ha valami bugos, arról nem a nyelv tehet. De a gyakvezetőd példáján is látjuk, hogy a szemlélet tágítás hasznos.

Nekem a Python most pont ez.

Kalle 2013.11.29. 19:06:47

Így egy nap pythonozás után csak azt tudom mondani, hogy ritka gusztustalan egy nyelv.

Kalle 2014.03.09. 17:04:36

@Travis.CG:
Így visszagondolva a biopíthon nem tetszett, a nyelvvel összebarátkoztam, csak hát lassú, mint a szar.
süti beállítások módosítása