HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Vesztettem

2020.09.16. 22:09 Travis.CG

Akkor leszünk középkorúak, amikor a fiatalos lendület megtörik, és feladjuk azokat az elveket, amelyekért éveken keresztül küzdöttünk. Előbb-utóbb mindenki elér erre az állapotra, nem véletlen, hogy az egyes tüntetéseken fiatalok vannak, és a különböző aktivista fórumok sem vén csontokból verbuválódnak.

Nekem egyetlen, icike-picike harcom volt az Excel nevű többfejű szörnyeteggel. Következetesen elutasítottam mindent, amit ez a program képviselt, és erre másokat is próbáltam rávenni, nem túl etikus eszközökkel: "Ja, Excelben kérted? Teljesen elfelejtettem. Nem baj, így is meg tudod nyitni." vagy "Nem nyitja meg az Excel? El sem tudom képzelni, mi lehet a baj," esetleg "Bocs, Linuxom van."

Máskor perverz élvezettel hívtam fel a program hiányosságaira a figyelmet, majd széttártam a karom: "nekem nincs ilyen problémám, én nem használom."

De most mindennek vége. Legyőztek.

Az első támadás egy kooperáló partner képében jött, akik jó ideje nem küldtek nekünk elemezni való adatot, helyette egy másik csoportot kértek fe, hogy végezzék el a munkát. Mivel az a csoport nem olyan jó, mint mi (hehehe), ezért a mi segítségünket kérték. Nem magához az elemzéshez, hanem az infrastruktúra felállításához. Tehát kerülőúton ugyan, de valamilyen szinten mégis hozzánk jutott a munka.

Mikor azt próbáltuk kipuhatolni, ugyan miért nem volt jó, amit mi csináltunk, az volt a válasz, hogy nem Excelben küldtük az eredményt. Ha ez igaz, a makacsságom hatására buktunk egy melót. Ez azért fájt.

A második sokk ebben a cikkben ért. A HGNC átnevezi azokat a géneket, amelyek nevét az Excel dátummá alakítja. Ez döbbenet. Nehogy már béne Windows felhasználók igényei szabják meg, mik legyen a gének nevei! Márpedig pontosan ez a helyzet. Mi lesz a következő? A FASTA fájlokat lecseréljük Word dokumentumokra? Jegyzőkönyvet pedig PowerPointban kérik ezután?

Úgyhogy ideje elismernem, hogy vesztettem. Ilyen erők ellen nem lehet harcolni.

Szólj hozzá!

Címkék: filozofálás bioinformatika

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr8416201968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása