HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Revision 2012 (második nap)

2012.04.08. 09:27 Travis.CG

A tegnapi nap elég sűrű volt. Reggel zuhanyzás után meghallgattam két szemináriumot. Az első a demók post-processingjéről szólt. Én még eddig egyetlen egyszer sem használtam semmilyen ehhez hasonló módszert, ezért érdeklődéssel figyeltem. Ha feltöltik az előadásról készült videót, ide is belinkelem.

A második szeminárium már nem volt olyan hasznos, mint képzeltem. Egy új szoftverese szintetizátort mutattak be, ami tartalmazott egy szerkesztőt, egy saját programnyelvet, JIT fordítót, talán még szintetizátort is. Elég bonyolultnak nézett ki, hogy használhatatlan legyen a csapatunknak. Hibáktól sem volt mentes.

Kaptam a szervezőktől egy üzenetet, hogy nem jó a demónk, ezért félve kerestem fel őket, hogy megtudjam, mi lehet a baj. Kiderült, hogy nem Ubuntu 11.10, hanem béta 12 alatt akarják lejátszani a demót, mert a 11.10-ben gond van a hálókártya támogatással. Béta állapotú Ubuntun nem teszteltem, ahol az volt a gond, hogy teljes képernyő esetén a Unity eszköztára ott maradt, rontva az élvezhetőséget. Mivel nem tudom újrafordítani laptopon, maradt az a verzió, hogy lemegy ablakos módban. Nem szabad elfelejtenem, hogy a demokódot át kell írni gtk-3.0-ra és meg kell nézni ezt a teljes képernyős bugot.

A tracked music tetszett. Voltak jó és kevésbé jó alkotások, de nem akartam kimenekülni a teremből. Népes mezőny indult a fotó kategóriában. Nem volt velük semmi gond. Az animációk elég gyengére sikeredtek, ezen a Los Angeles Lamersel közös produkciónk sem segített. Executable musicból viszont rengeteg volt. A végére teljesen összefolytak az alkotások. Sehol nem éreztem kiugró teljesítményt. Hallgattam az egymás után jövő muzsikákat és egyik sem fogott meg.

A webes introk ellenben jók voltak. Mellettem Archee az összeset leszólta, de én továbbra is úgy érzem, hogy az Adinpsz igazán kitett magáért. Lehet, hogy nekünk is meg kellett volna próbálkozni beadni valamit ebben a kategóriában? Talán jövőre.

A régi gépek szerelmesei ezen a napon tobzódhattak leginkább. Ekkor mutatták be a zenéket, grafikákat és demókat a 8 bites platformokra. Izgalmas volt látni, mivel próbálkoztak az emberek. Számomra érthetetlen módon egy Amigás release is bekerült közéjük, megcsillantva, mire is számítsunk másnap.

Romeo Knight koncertje késéssel indult, és a nagy hangerő ellenére is igazi fergeteges hangulatot hozott. Ezt sok esetben csukott szemmel hallgattam. Nem a zene élvezetét kívántam fokozni, csupán tartalékoltam erőimet a compókra, amelyek éjjel kettőkor értek véget. Mellettem Mu6k fiatalos lendületében azt hitte, kibírja ébren, de átaludta a compókat. Csak a végükre ébredt fel, a hangos tapsolásra. Ennyit utazni, hogy utána otthon, YouTube-ról kelljen megnézni az alkotásokat...

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene parti riport

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr314370932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása