HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Revision2014

2014.05.25. 22:26 Travis.CG

Az idei Revision annyi release-t hozott, hogy jó sokáig tartott feldolgozni őket. Még így sem néztem meg mindent, de egy teljesen szubjektív bejegyzéshez ez is elég.

Grass írt egy remek grafikai összefoglalót, Murphy pedig a magyar indulókat mutatta be.

Lássuk, mi marad nekem:

Animációk

Surfacing: Idén is kaptunk egy hosszú videót fraktálokról. Fraktálokból soha nem lehet elég.

Vicces videók: Better life through demoscene, The classified ads, crusin portabl3: Sajnos a poénok inkább scener beállítottságú embereknek készültek, de egyszer mindenképp érdemes megnézni őket.

Amiga

Tavalyhoz képest kevesebb Amigás induló volt. Nagy meglepetés a The Black Lotus csapat visszatérése volt. Starstruck című alkotásuk után úgy tűnt befejezték az Amiga kódolást, az idei megjelenésük azt bizonyította, hogy ez nem igaz. A Rift kidolgozatlan benyomást kelt, különböző programhibák tarkítják, de amit látunk, az magáért beszél.

Szerencsétlen Elude ismét a második helyre szorult. Idei nevezésük nekem nem tetszett. A zenét sem Chaser szerezte. Nem, mintha H0ffmann rosszul keverné a hangokat, de előbbi nekem jobban bejön.

PC demók

Az első és második helyezett alkotás viszonylag szokásos sémát követ. A Cocoon demója továbbra is robotkarokat nyújtóztat döbbenetes grafikával. A Titan pedig egy invitációt mutatott be sok részecskével. Habár mindkettő megérdemelten jutott a dobogóra, a koncepciót nem találtam egyikben sem elég érdekesnek. Azokat az invitációkat szeretem, amelyek igyekeznek bemutatni a party hangulatot. A szokványos demók egy party dátummal ellátva nekem nem jönnek be.

A poo-brain demó idén sokkal egyszerűbb volt, ez a helyezésen is meglátszik. Azért néztem meg, mert ez is Unityvel készült. A legnagyobb probléma talán az volt vele, hogy kommerszebb demót akartak készíteni, amire a Unity szerintem nem jó választás.

A Still demójához kapcsolódik a legnagyobb meglepetésem. Elöljáróban annyit, hogy a demó maga elég unalmas. Random képek jelentek meg, viszonylag egyszerű effektekkel és ez ismétlődött. Már majdnem megnyomtam az Esc gombot, amikor megjelentek a készítők. Úgy döntöttem, akkor már végignézem. A szemem megakadt a grafikuson: Travis. Mióta vagyok a Still tagja? Biztos egy névrokon. Eddig azt hittem egyedi vagyok. Dalszöveg: Travis. Most már nagyon fúrta az oldalamat, ki lehet az alteregóm. A Pouet.net szerint a készítők között nincs névrokon. Elkezdtem olvasni a leírást és hangosan felnevettem. Az történt ugyanis, hogy a demó a böngésző gyorstárat, illetve a Skype chat logokat felhasználva generál magának tartalmat, a készítők közé pedig kiírja a felhasználó nevét. Ebből is látszik, nem érdemes YouTube-on demót nézni.

Az én személyes kedvencem - minden hibája ellenére - a Scarecrow volt. A mozgások elég ügyetlenül néztek ki, de ne felejtsük el, hogy jó karakter animációt nehéz csinálni. Nem véletlen, hogy a demók legtöbbje meg sem próbálja. A vizuális hatások is rosszabbak, mint a korábbi PlayPsyco demókban, de engem ez sem zavart. Még több sztoris demót!

PC intrók

L'abstraction Dominante: Mintha írtam volna valamit a fraktálokról... De ami leginkább felborzolta a kedélyeket, az a Mercury The Timeless című 64k-ja. A mondanivaló kicsit kusza, de a megvalósítás első rangú. Las raymarching kódja teljesen elfeledteti a nézővel, hogy csak egy intrót néz. A hullámzó tenger egyszerűen fenomenális! Néhány jelenet számomra kicsit erőltetett hatást kelt, de ez nem megbocsáthatatlan hiba.

Idén új kategória a 8k intró. A 4k adta kereteket egyre nehezebb betartani, ezért idén kísérleti jelleggel indították ezt a kategóriát. A Bridge mind mondanivalóban, mind technikai megoldásban első rangú volt. Ezzel a szavazók is egyet értettek. A Regression sajnos egy effektre épített és ez a gépemen elég furcsán jelent meg. A hang is elcsúszott, ami sokat rontott a megítélésén.

Wild

Idén megélhettük, hogy a demók már a világűrt is meghódították. A 10 orbyte ugyanis egy olyan C64 kód, amit az egyik műhold magával vitt a világűrbe.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene amiga

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr716153737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása