HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Function 2015

2015.09.20. 22:41 Travis.CG

Ez az első Function, amit kihagyok. Mikor beszélgettem néhány itteni magyarral, azt mondták, hogy fog majd hiányozni a húsleves meg a rántott hús. Nem volt igazuk. EZ hiányzik. Kénytelen vagyok beérni a streammel.

Végighallgattam a zenekompót, és a tablet szánalmas hangszóróján keresztül az volt az érzésem, hogy itt trónfosztás lesz. Vincenzó, Teo, Slyspy is indult, de a legjobb zenék mégsem tőlük jöttek, hanem (számomra) ismeretlen zenészektől. Kérdés, a nagy név elég-e a győzelemre, vagy a közönség is hallja, hogy vérfrissítés kell. Kiderül.

Grafika. Kevés, de minőségi munka jellemezte a kézi rajzokat. Dorcyy képe annyira élethű volt, hogy rá kellett nagyítani, hogy látszódjon, ez nem fotó. Unreal mostani képe kicsit befejezetlennek tűnt. A szörny lába olyan elnagyolt volt. A freestyle grafikák között már elég sok selejt akadt. Sajnos én nem kedvelem a fotómontázsokat. Számomra olyan, mint Unityvel demót készíteni.

Fotó: Elég szokásos felhozatal, inkább poénok voltak, mint komoly képek. Ketyere képe persze kiemelkedett. Szép, hosszú expozíció volt, gondolom technikailag is nehéz volt kivitelezni a fényviszonyok kiegyenlítését. A pucér nős fotónál persze nagyon hangos taps volt. Buzavirag képe is szép volt a perspektíva miatt.

Wild/Animáció: A LAL végre nem PC zúzós demót csinált. Amin meglepődtem, hogy még értelme is volt. Cserébe a Crimson Jihad bemutatott egy PC éltető demót. A Dron Captures pedig megmutatta, hogy egy dron segítségével is lehet kreatív tartalmakat készíteni. A Perfekt sajnos túl hosszú lett, pedig teljesen kiszámítható volt. De üdítő látni ilyen alkotásokat, aminek van mondanivalója.

Demók: Most a változatosság kedvéért nem azokat az alkotásokat mutatom be, amelyek tetszettek, hanem azokat, amelyek minél jobban igyekeztek szakítani a hagyományos demókkal. Természetesen van átfedés a két halmazban, de nincs 1:1 megfeleltetés. Ami a legkevésbé igyekszik újítani, az a lights.off. Azért még felfedezhető benne a kronológikus rendezés és a különböző részek, amelyek átmennek egymásba. Emlékeztek a Toy Story első részében a tönkretett játékokra? Bizonyára az inspirálta az Elégtelen című demót. Sem nekem, sem másnak fogalma sincs, mit is akar jelenteni az a sok eklektikus elem együtt. Direkt akartak valami szokatlant, ami sikerült is. Ami viszont magasan viszi a pálmát, az a GodTV Satoritól. Itt olyan mértékben keverték az elemeket, hogy már azt is nehéz eldönteni, hogy tényleg ilyenre akarták, vagy csak bugos volt a shader kód.

Nagyon sajnálom, hogy ki kellett hagyni az idei Functiont. Különösen, hogy még palacsinta is volt. Itt, ahol a gasztronómiai kultúra szinte teljes egészében hiányzik, ez még fájóbb.

2 komment

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr147782634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gargaj · http://gargaj.umlaut.hu 2015.10.31. 00:27:08

"Sem nekem, sem másnak fogalma sincs, mit is akar jelenteni az a sok eklektikus elem együtt."

Ez így, ebben a formában nem igaz. :) Bár az tény, hogy eddig elég kevés scener jelezte, hogy értette volna (vagy hogy érteni szerette volna), de ettől független a non- vagy semi-scenerek szinte azonnal értették. Nem kizárt amúgy, hogy aki scener, az a szokás hatalma miatt nemes egyszerűséggel belenyugszik abba, hogy "direkt hatásvadász" és nem is próbál belegondolni, hogy szól valamiről.

Travis.CG 2015.11.04. 23:18:24

@Gargaj: Most nem tudom, hogy szomorkodjam, hogy lusta vagyok, vagy örüljek, hogy "igazi" scener vagyok. De a kommentnek mindenképp örülök.
süti beállítások módosítása