HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Algoritmikus Karácsonyi Ünnepeket

2016.12.24. 20:30 Travis.CG

Az egyik csoportvezetőnek YouTube nézés közben támadt az az ötlete, hogy karácsonyi dalokat algoritmizáljunk. Amolyan börtönös karatefilm szabályokat állított fel ("Az egyetlen szabály, hogy nincs szabály.") ésvárta a pályaműveket.

A folyamatábra nekem túl snassz volt, arra gondoltam, egy szándékosan túlbonyolított, nehezen olvasható kód működését kellene bemutatni, mintha egy hibakeresőben futna.

Elöször egy karácsonyi énekre volt szükségem, ami nagyon-nagyon redundáns. Meg is találtam. A második lépés egy Python kód megírása volt. Először megírtam szépen, hogy legyen egy referencia, majd fokozatosan elkezdtem a kódot tömöríteni és ezzel együtt nehezen értelmezhetővé tenni. De még így is inkrementálisan állította elő a szöveget. A végső verzióban viszont ezt is sikerült megváltoztatni, ami kicsit elrontotta a hibakereső-szerű bemutatót. (A refrénben ugyanis először elkészítem az ismétlődő részeket és utána szúrom be a nem ismétlődőket.)

A harmadik lépés demó-szerű lett, mert írtam még egy programot (C++), ami a zenére szikronizálva OpenGL-ben mutatja be a Python kód működését. Vizuálisan nem lett egy nagy eresztés, de nagyon jól szórakoztam az elkészítésével. Olyasmi volt, mintha Legóznék.

Végül videót is készítettem, mert a legtöbben almás PC-t használnak az intézetben, biztosan nem fogják lefordítani a kódot. Kipróbáltam az NVidia ShadowPlay felvevőjét, amit eredetileg a játékmenet rögzítésére találtak ki. Az elindítása nem volt teljesen triviális, mert nem tudtam, mire kell kattintani, ha aktiválni akarom a felvételi funkciót.

Legnagyobb meglepetésemre csak feketeséget vett fel, és csak akkor rögzítette a demót, amikor beállítottam a Desktop recording-ot. A végeredmény nem lett túl rossz, a tömörítési aránnyal is elégedett voltam. A textúrák kicsit kockásak lettek, talán további finomhangolással a minőséget is lehet javítani.

A nagy megmérettetés viszont elmaradt. A csoportvezető nem válaszolt az e-mailre és nem volt semmilyen visszajelzés. Egy hét elteltével is csak annyit válaszolt, hogy türelem. (Ellenálltam a késztetésnek, hogy azt írjam: türelmes vagyok, mint egy helpdesk kérés.) Többeket kérdeztem, egyáltalán tudnak-e valakiről, aki adott be valamit, de nemmel válaszoltak.

Remélem, azért Nektek tetszik:

Ha pedig valakit a kód érdekel, itt megtalálja.

Szólj hozzá!

Címkék: programozás demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr4012041793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása