HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Atyai tekintély

2022.12.24. 18:18 Travis.CG

Úgy döntöttem, itt az ideje, hogy frissítsem az asztali konfigurációmat egy jó kis videokártyával. Szét is kaptam a házat és elkezdtem nézni a kígyózó vezetékeket. Eddig két grafikus kártya pihent a gépben, de az új alkatrész önmagában is nagyobb teljesítményre képes, ezért úgy döntöttem, az új kártya egyedül is elég lesz.

Egyszer csak odaült a lányom mellém.

- A számtech tanár megmutatta ám, hogy mi van a gép belsejében - kezdte. Az én tanárom mindent tud a számítógépekről.

Bevallom, egy kis féltékenységet éreztem, de nem akartam a tanár tekitélyét csorbítani.

- Azért én is tudok egy-két dolgot a számítógépekről. Ha nem értesz valamit, amit órán mondanak, tőlem is megkérdezheted.

- Nem kell, mert az én tanárom mindent tud. Miért van itt ilyen nagy propeller?

- Az a központi processzor hűtője. Tudod miért kell rá hűtő?

- Ha nincs rajta, akkor a számítógép felrobban.

- Ezt a tanárod mondta? - erre nem válaszolt, csak megpendítette a hűtőbordákat. Tetszett neki a hangja. Annyira már ismerem a lányomat, hogy tudom, nem mindig úgy meséli el a dolgokat, ahogy azok megtörténtek.

- Tudod, én már sok hülyeséget csináltam számítógépekkel, de még egy sem robbant fel a kezemben. Ha nincs rajta hűtő, akkor túlmelegszik és leáll. Vagy el sem indul.

A hosszú magyarázatokat nem szereti végighallgatni, ezért még a felénél sem tartottam, amikor felállt, és otthagyott a szétszerelt géppel együtt.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr7818007964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása