HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Készülődés NVisionre

2014.03.19. 23:23 Travis.CG

Talán nincs még egy ilyen parti, ami annyira megosztaná a scenereket, mint az NVision. Röviden arról van szó, hogy az NVidia tart egy mi-vagyunk-a-csúcs konferenciát, aminek keretében rendeznek egy demopartit is. Természetesen valamilyen NVidiás platformon kell futniuk a releaseknek.

Mivel Amerikában tartják, esélyem sincs, hogy eljussak, de feliratkoztam a hírlevelükre, kitöltöttem a kérdőíveket, ahol jeleztem is, hogy bizony, én csak lélekben leszek ott, de szívesen készítek valamit. Bizonyára többen lehettünk így, mert kaptam egy automatikusan generált levelet, hogy hogyan haladok a produkcióval? Természetesen neki sem álltam, mert feltételeztem, hogy nem lesz remote entry.

Tévedtem. Ezen felbuzdulva el is kezdtem gondolkodni, hogy mit is lehetne csinálni. Először is, csak már kész tartalommal dolgozhatunk, mert Grass is elég elfoglalt, nem biztos, hogy lesz kedve modelleket készíteni. Van egy release, amit életünk fő művének tekintünk és ehhez készítettünk pár modellt, amit végül félretettünk, mert vagy nem illik a koncepcióba, vagy minőségileg kifogásoltunk. Ezek közül az egyik egy falu, amit én csak Aprajafalvának neveztem el, mert olyan, mintha gomba házakból állna. (Ezen Grass meg is sértődött)

Kellene valami meseszerű történet...Azután eszembe jutott, hogy Grass, mikor tanulta a ZBrush-t, készített egy kis gnómot. Eredetileg persze az sem gnómnak készült, de így sikerült. Mivel találkozhat egy gnóm? Természetesen egy sárkánnyal. Az Aeronautism című alkotásunkban is szerepel egy sárkány, felhasználjuk újra.

Az első probléma, hogy Grass teljesen elfelejtette, hogy ő valaha is készített ilyen modellt. Átnéztük a levelezésünket, de nem találtuk még említés szintjén sem. Emlékeztem, hogy valamikor 2010 tájékán került szóba egy SceneCon alkalmával, de ez sem vitt közelebb a megoldáshoz. Végül Grass talált egy általa feltöltött videót, amiben pont ez a modell szerepel. Mint kiderült, rosszul emlékeztem, mert 2009-ben készítette. Utólag kiderült, 2010-ben nem is volt SceneCon.

Textúra a falut leszámítva egyikhez sem volt, de Grass tényleg rekord idő alatt legyártotta őket. Én megcsináltam a csontozást és bőrözést, hogy a modelleket mozgatni tudjuk. (Ezt a tutorialt felhasználva.) A mozgást pedig Kinecttel terveztem megoldani, a NI-Mate plugin felhasználásával.

Egy hétvégébe került, hogy a házi motion capture rendszert beüzemeljem. A dokumentáció szerint le kellett volna törölni a Microsoft-féle SDK-t, telepiteni az OpenNI meghajtóprogramokat és más egyéb fekete mágiát végrehajtani, de én erre nem voltam hajlandó. Az SDK nekem kell, ha nem megy a NI-Mate, majd keresek másik megoldást. Nos, a letöltött rendszer gond nélkül megy. Szerintem csak elfelejtették aktualizálni a doksit.

A Cinema4D pluginjük létrehoz egy null objektumot és az alá beilleszti a Kinect által felismert ízületeket, majd ezeket a térben mozgatja. Az nem működik, hogy ezekhez az ízületekhez Cinema4D-ben létrehozott objektumot rendeljünk (teszem azt, egy kockát), de ha kitörlöm a plugin által létrehozott ízületet és a helyébe ugyan olyan névvel egy kockát rakok, akkor a kocka úgy fog mozogni, ahogy én a Kinect előtt.

Ezen felbuzdulva nekiláttam, hogy a gnómot mozgással keltsem életre. Ekkor jött a fekete leves. Mikor becsontozunk egy karaktert, akkor a csontok, akár csak a való életben, kapcsolódnak egymáshoz. A váll a felkarhoz, a felkar az alkarhoz. Nos, a NI-Mate ezzel nem tud mit kezdeni. Szét kell szedni a csontokat, hogy mozgatni tudjam őket. Ha viszont szétszedem, akkor az ízületek távolsága felveszi az én ízületeim távolságát és a modell olyan testarányokkal fog rendelkezni, mint én. Magyarán a tömzsi gnóm hirtelen egy nyurga lett.

Most hogy fogom ezt megoldani? A kézi animálás sok idő. Vajon be tudom fejezni? Lesz release NVisionre, vagy nem?

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr445870397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása