HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Nehéz szülés

2014.09.12. 22:19 Travis.CG

Minden nemzetnek megvan a maga totemállata. A genom programok korában nem meglepő, hogy ezen állatok szekvenálása különösen fontos az adott nemzetnek, így pénzt, energiát nem kímélve végzik a feldolgozást.

A kínaiaknak ott az óriás panda, az amcsiknak a "négyszázas" ló, nekünk magyaroknak pedig a mangalica.

A projektbe viszonylag későn kapcsolódtam be, ezért csak marginális szerepem volt, de ahhoz mindenképp elég volt, hogy a cikkbe kerüljek. Sőt, egyes pillanatokban úgy éreztem én hátráltatom a csoportot.

Először a projekt vezetői között volt egy kisebb vita arról, hogy csináljunk-e további vizsgálatokat, vagy ne. Én úgy láttam, hogy sokan belefáradtak a disznó genom boncolgatásába, ezért ők a mielőbbi publikálást preferálták. Az is gond volt, hogy ketten elhagyták a kutató csoportot és új helyen igyekeztek helyt állni. Végül mindenki beadta a derekát és megkezdődött a cikk írás.

Már tavaly elkészült a kézirat, de a bírálók kifogásoltak rajta több vizsgálatot, ezért a decemberben igyekeztünk a hiányosságokat bepótolni, hogy még az ünnepek előtt vissza tudjuk küldeni azt. Az egyik ilyen kifogás az volt, hogy miért a Samtools-t használtuk a variációk detektálására, miért nem a GATK-t. Szerencsére korábbról volt már tapasztalatom az eszközzel, így enyém lett a megtisztelő feladat, hogy lefuttassam azt.

Szerencsére idő előtt végeztem is vele, így abban a megnyugtató tudatban mentem szabadságra, hogy mindent megtettem a siker érdekében. Azért fél szemmel figyeltem a levelezést, így derült ki, hogy bizony SNP-k vannak, de az indelek valahogy hiányoznak. Természetesen kifelejtettem egy kapcsolót.

Rögtön meg is kaptam a magamét. Jóvá akartam tenni a dolgot, ezért az összes elérhető számítógépen GATK futott. A rokonok vacak internetén egy mini laptoppal gyűrtem a bájtokat, miközben hallgattam, hogy milyen jó nekem, mert távolról is tudok dolgozni.

Szerencsére nem kellett az egész Karácsonyt végig dolgozni és a felállított határidőket is tudtuk tartani. Csakhogy a bírálók újabb problémát találtak...

Ekkor kezdődött egy furcsa ping-pong játszma köztünk és a bírálók között, ahol ők kifogásoltak valamit és rendkívül rövid határidőket szabtak nekünk, mi megcsináltuk, és utána hetekig nem válaszoltak semmit. Ez ismétlődött hónapokon keresztül. Szerzőtársaim már különböző összeesküvés elméleteket gyártottak a gonosz disznó kutatókról, akik direkt hátráltatnak minket, mert nem ismerjük a titkos kézfogást.

Közben az újságnál főszerkesztő váltás is történt és az új ember végül megkegyelmezett nekünk és elfogadta a cikket. Mindenki megkönnyebbülhetett. Hurrá!

Szólj hozzá!

Címkék: bioinformatika

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr966679509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása