HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Nem készülődés QB Partyra

2016.02.14. 23:59 Travis.CG

Idén is lesz QB Party. Van szép weboldal és érdekes szabályok. Az egyik például, hogy a készülő demóról semmilyen információ nem kerülhet fel az internetre.

Tehát nem készítek demót. A nem készülő produkciónak nem lesz története, ami kicsit kifejezné a tavalyi évben átélt megpróbáltatásokat. Mivel a költözéssel sok idő elment, ezért az el nem készülő produkcióval nem akarom visszaszerezni az utóbbi időben megcsappanó demós motivációmat.

Ha vissza akarnám szerezni, valószínűleg egy minimalista demót készítenék, ahol igen erősen támaszkodnék az OpenCV-s ismereteimre. Talán még az is megfordulna a fejemben, hogy igen erős absztrakt motívumokkal dolgozzak, mert így a grafikának nem kell tökéletesnek lennie, elég, ha felismerhető. Sokkl nagyobb kreatív szabadságot ad, mintha mindent a néző arcába akarnék tolni.

Mivel nem lesz release, nem kell aggódnom, hogy milyen gépen fejlesszek. Nem kell például Visual Studiot telepíteni a céges laptopra (amire egyébként sincs adminisztatív jogosultságom) és nem kell az egész koncepciót úgy felépíteni, hogy fusson egy Intel GMA platformon. Kár, mert felfedeztem, hogy már itt is támogatott az OpenGL 4. Nem baj, majd máskor. Pedig ha készítenék demót, ki tudnám használni a buszon eltöltött fél órát, amíg elérem a kampuszt.

Jó is, hogy nem csinálok demót, mert a tabletem kameráját kellett volna használni a tartalmak elkészítéséhez. Kellett volna írni egy OpenCV programot, ami egy videót bináris textúrák halmazává alakít. Mivel nem akarnék sok időt fektetni a demóba, talán a TGA formátumot választom, mert azt viszonylag egyszerű kóddal is be lehet olvasni.

Bizonyára lennének hátráltató tényezők. Mivel már régen írtam OpenGL programot, lehet, hogy már az elején problémákba ütköznék. Olyan problémába, mint amilyen a GLFW és a GLEW inicializálásából adódna. Egészen pontosan az inicializálás sorrendjéből. Tegyük fel, írnék egy ilyen kódot (amit természetesen nem teszek meg és nem teszek bele a nem létező demóba):

    glewExperimental = GL_TRUE;
    glfwInit();
    glewInit();
    monitor = glfwGetPrimaryMonitor();
    mode    = glfwGetVideoMode(monitor);
   
    window = glfwCreateWindow(mode->width, mode->height, "Compofiller", monitor, NULL);

    if (window) {
        glfwSetInputMode(window, GLFW_CURSOR, GLFW_CURSOR_HIDDEN);
        glfwMakeContextCurrent(window);
        glfwSetKeyCallback(window, key);
        Demo *demo = new Demo("", mode->width, mode->height);
        while (!glfwWindowShouldClose(window)) {
            demo->update();
            glfwSwapBuffers(window);
            glfwPollEvents();
        }
        glfwSetInputMode(window, GLFW_CURSOR, GLFW_CURSOR_NORMAL);
        delete demo;
    }

    glfwDestroyWindow(window);
    glfwTerminate();

A kód hiba nélkül lefordulna, de az újabb OpenGL hívásoknál, mint amilyen a glGenVertexArray, access violationnal elszállna. Feltételezem sok időt töltenék egy ilyen hiba felderítésével. Reménytelenül olvasnám az OpenGL fórumokat, míg végül kiderülne számomra is, hogy a glewInit() függvényt glfwMakeContextCurrent() után kellene meghívni, hogy minden rendben fusson.

Többek között ezektől is megóvom magamat azzal, hogy nem fecsérlem az időmet arra, hogy QB Partyra írjak demót.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr408388372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása