HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

A majdnem tökéletes hekker telefon

2023.05.28. 22:57 Travis.CG

A Mr. Robot egyik részében a főszereplők mobilról hekkeltek és kíváncsi voltam, hogy ez mennyire reális. Elkezdtem túrni a netet. Mint kiderült, a Kali Linuxnak van Androidos változata NetHunter néven. Méghozzá többféle változatban, attól függően, mennyi buherálásra hajlandó valaki.

Elkezdtem a használt mobilokat kajtatni. Olyan típusokat kerestem, ami nem drága és van hozzá hivatalos verzió, hogy ne nekem kelljen fordítanom a kódot. Sajnos nem olvastam el részletesen a telepítési útmutatókat, ezért egy Nokia 6.1 Plus-t vettem. Ez több szempontból is hibás választás volt, de erről majd később.

Jótanács: ha valaki olyan telót akar, amin NetHunter fut, akkor olvassa el a telepítési útmutatókat, töltse le hozzá az összes fájlt, csak utána vegye meg a készüléket. Ha valamit nem tud letölteni, akkor nem adott ki egy csomó pénzt feleslegesen.

Az első akadály ott volt, hogy Nokia 6.1-en a bootloadert nem lehet csak úgy kikódolni. Az egyetlen megoldás, hogy letöltünk egy programot, ahhoz szerzünk egy egyszer használatos jelszót, amiből egy napra az egész világon csak 15-t adnak ki, és negyed óráig lehet felhasználni. Vagy fizetünk a kikódolásért.

Pár napig próbálkoztam a jelszó megszerzéssel, de hamar ráuntam. Úgy tűnt, a világon mindenki Nokia telefonokat kódol ki, mert egyszer sem voltam benne az első 15 szerencsés próbálkozó között.

Gondoltam, jó lesz nekem az a verzió is, ahol nem kell rootolni a készüléket, csak feldobja az ember a NetHunter alkalmazásboltot és válogat, amiből lehet. Jótanács 2: Kedves olvasóim, ez a verzió nem jó. Teljes egészében használhatatlan. Még a Google Play-en is jobb programokat lehet beszerezni, mint ami abban van.

A második próbálkozás a termux-os verzió volt. Ez már egy fokkal jobb. Legalább van egy jó konzol benne, ahol az alap parancsokat be lehet gépelni. A grafikus felület nagyon nehezen használható, mert kicsi a képernyő, de a konzol teljesen jó. Ezzel már lehet egyszerűbb dolgokat csinálni. Viszont hamar kibukik, hogy hiányzik a root hozzáférés. Például több nmap keresés csak root jogokkal megy, és hiába írjuk be, hogy sudo, hibaüzenetet kapunk. Úgy tűnik a sudo csak a termux-on belül él, az alacsony szintű rendszererőforrásokat továbbra sem érhetjük el.

Egyre csak oda kanyarodtak vissza a gondolataim, hogy mégis csak rootolni kellene a telót. Már eltelt pár hónap, mikor egyszer unalmamban megint kértem egy egyszer használatos jelszót. És kaptam! Hmm. Másnap mindent előkészítettem, hogy beleférjek a 15 perces intervalumba. Végrehajtottam a lépéseket és sikerült kinyitni a bootloadert!

Szerencsére a további lépésekhez már nem muszáj Windows-os gépet használni, viszont az Android SDK-t telepíteni kell a gépre. Sajnos az egyes leírások itt kezdtek eltéréseket mutatni, hogyan is kell installálni a NetHuntert. Abban viszont valamennyi leírás egyetértett, hogy telepíteni kell a LineageOS-t.

A gond csak az volt, hogy ehhez a telefont típushoz a hivatalos telepítő szerint a NetHuntert csak a 18.1 verziójú LineageOS-re lehet felrakni. Ez a verzió egyszerűen nem létezik. Csak a legújabb van fent. Végül hosszas hezitálás után úgy döntöttem, felteszem a legújabbat, a 20-as verziót, talán sikerül azzal is a mutatvány.

Ez nem volt bonyolult. Először fastboot módba kellett rakni a telót. Kikapcsolt állapotban rádugni a számítógépre (amitől persze bekapcsolt a nyomorult, tehát újra ki kell kapcsolni), majd lenyomni a hangerő fel + bekapcs gombot. Ha valami megjelenik a képernyőn, engedjük el a bekapcsoló gombot, de a hangerőt ne. Fontos megjegyezni, hogy ez a módszer csak erre a telefonra vonatkozik. A másik megoldás platform független:

adb reboot bootloader

A számítógépen adjuk ki a következő parancsokat (ezek az Android SDK részei, a boot.img a LineageOS fájlja):

fastboot flash boot boot.img
fastboot reboot

Ezután újra bootolunk fastboot módba. Az új fastbootnak lesz egy csomó plusz funkciója. Az egyik, hogy le tudjuk cserélni az oprendszert. Itt ez a videó volt a jó megoldás. Tehát bemegyünk az új fastbootba, ahol lesz egy olyan opció, hogy Apply update. Ha kiválasztottuk, elfogadtuk az opciót, akkor kiadhatjuk a következő parancsot:

adb sideload lineage-20.0-20230518-nightly-DRG-signed.zip

Hurrá, megvan a LineageOS. Ez egy teljesen minimális oprendszer. Lehet telefonálni, netezni, meg fényképezni. Nincs GMail, Asszisztens meg a többi hülyeség. Viszont, mivel Android kompatibilis, elméletileg az appok felmennek rá.

Egy csomó leírás szerint fel kell rakni a GApp-ot. Elég sokára esett le számomra, hogy ez a sok Google vacak. Igazából nem értem, miért jó egy egyedi oprendszert felrakni, ha utána minden erőnkkel azon vagyunk, hogy Google-ösítsük. Akkor már maradhatunk az Androidnál, nem? Mindegy, én nem tettem fel ezeket.

Mivel ez egy új oprendszer, újból aktiválni kell a fejlesztői módot.

Amit még fel kell rakni, az a Magisk. Ezzel szerezhetünk root jogokat a telón. A doksik említik még a TWRP-t, de ez igazából felesleges, mert a LineageOS eleve tartalmaz saját bootloadert, ahol saját cuccokat telepíthetünk.

A Magisk hivatalos doksija számomra érthetetlen. Egyfolytában valami képfájlt akar foltozni, de azt nem értem, melyiket. Mint kiderült, ha adb sideload-al telepítjük, akkor erre nincs is szükség. Az egész folyamat jóval egyszerűbb.

Jöhet a NetHunter. Először ezt is adb sideload-al telepítettem, valami települt is, de nem működött. Elment 37%-ig, majd kaptam egy Success nevű hibaüzenetet. Újraindítás után pedig minduntalan fastboot-ba kapcsolt. Még ki sem tudtam kapcsolni. Azt hittem, használhatatlanná tettem a telefont. Végül újra feltettem a LineageOS boot loaderét, és újból használható lett a rendszer. Ismét fel kellett tenni a Magisk-et, de legalább még használható volt a teló.

Jöhet a B verzió. Megpróbáltam a Magisk-en keresztül telepíteni a NetHunter-t, azzal jobb eredményt értem le, egyszerűbb is a folyamat. Ehhez annyit kell tenni, hogy felmásoljuk a NetHunter zip-et, a Magisk applikációban kiválasztjuk a modult, majd megkeressük a NetHunter telepítő fájlt, és telepítünk.

Nekem egyetlen dolog nem működött, mégpedig a NetHunter Store. Úgy tűnik, mintha nem tudna kapcsolódni a hálózathoz, miközben az összes többi komponens vígan használta az internetet. Azért az eredménnyel viszonylag elégedett lehetek.

Szólj hozzá!

Címkék: biztonság android

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr7818131876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása