HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

A cikk, amit majdnem elfelejtettem

2023.06.18. 08:19 Travis.CG

Már annyi különböző melót csináltam, hogy erről a cikkről teljesen megfeledkeztem. Őszintén szólva, nem is tudom, pontosan mit csináltam. Csak jöttek egymás után a kérések, hogy keressünk mutációt itt, fúziós fehérjéket ott, annotációt amott. Összefolynak a feladatok, határidők.

Úgy tűnik, ezzel nem vagyok egyedül. Felvette velem a kapcsolatot egy szerzőtársam, mert már ő sem emlékezett pontosan melyik munkából született ez a cikk. Böngésztük a régi levelezéseket, még egy megbeszélést is tartottunk, ahol nyomoztuk, ki mit csinált ebben vagy a többi, még meg nem jelent publikációban.

A témák csak gyűlnek, PhD hallgatók jönnek-mennek, majd a témák gazdát cserélnek. Én meg nem követem mindezeket, csak táblázatokat generálok szekvenálási adatokból. Hova vezet mindez? Régen minden projekttel tisztában voltam. Emlékeztem, mit miért csináltam, átlátható volt számomra a teljes folyamat. Most pedig 20 kutatás felé szétaprózva dolgozom, és nem tudom, melyikkel hol tartok. Van egy listám, amin kipipálom, ha valami készen van, és megyek a következő pontra.

Egy projektnek vannak fázisai. Van eleje, közepe, vége, mint egy általános iskolai fogalmazásnak. Manapság számomra semminek nincs eleje, sem vége. Minden összefolyik. Az egyes projektek helyett kérések sorozata van, amik futószalagon érkeznek, mert minden projekthez ugyan azokat a lépeseket kell csinálnom, ugyan olyan módszerekkel. Nem kell gondolkodni, csak kicserélni a paramétereket, és már fut is az elemzés. Nem is látom a különbséget közöttük. Ha a levelezésben mégis meglátok valami projekt-szerűségre utalást, azt sem értem, mert három betűs rövidítésekkel vannak tarkítva. Számomra csak heatmap-ek, táblázatok, listák vannak.

Nem szabad ebbe az állapotba kerülni. A cikk jó, a cikk kell. De a cikk nem lehet cél. A cikknek eszköznek kell lenni, hogy célokat érjünk el. Azt hiszem, ebben az esetben még a kéziratot sem láttam, csak egy email jött, hogy az egyik bíráló hiányolta az adatbázisok verziószámát, és kérték, hogy azokat küldjem el. Innen tudtam, hogy lesz új publikáció. Még az is lehet, hogy további cikkeim is vannak szerteszét, csak a bíráló nem kifogásolt egyetlen bioinformatikai elemzést sem, és ezért nem is írtak róla nekem. Majd utánanézek. Ha végeztem a következő táblázattal...

Szólj hozzá!

Címkék: publikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr4218131276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása