HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • Travis.CG: Annyiban én is hibás vagyok, hogy könnyen előjönnek belőlem negatív posztok, ezt akartam ellensúly... (2025.05.22. 19:34) Ne csak a rosszat halljátok
  • sdani: Oh... néha eszembe jut, hogy az EBI után esetleg vissza kellene menni valamennyire az akadémiai vo... (2025.03.18. 16:58) Pontos, jól behatárolt célok
  • legyen úgy: Szia, Értem és köszönöm a válaszodat! T. (2025.02.24. 18:23) Expose CTF
  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF

Cseppet sem objektíven: Revision 2025

2025.05.18. 20:11 Travis.CG

Idén elméletileg a családi tanács engedélyezte volna a kiutazást, de végül nem éltem a lehetőséggel. Később bebizonyosodott, hogy nem volt rossz ötlet a szófa scenerkedés, de azért végre elkészült egy release is, amit sikerült feltölteni a Revision szerverére. Az ünnepi kavalkád miatt nem tudtam követni az összes eseményt, de utólag bepótoltam mindent, ami hosszabb időt vett igénybe.

3D grafika

A kompó kezd érettebb lenni. Míg kezdetben csak némi 3D bohóckodás jellemezte a releaseket, most úgy érzem kezdenek komolyabb alkotások is megjelenni, melyek tényleg kihasználják a 3D lehetőségeit. Az "And The Legend Continues" például kis easter egg-et is tartalmaz (Húsvétkor úgyis aktuális), ami csak bizonyos térbeli forgatásnál látszik. KD "Unexplored Future" alkotását nézve nekem rögtön beugrott egy DeLorean témájú jelenet tavalyról. És tényleg, a mindkettőt KD készítette. Az én kedvencem RacconViolet mókusos grafikája volt, aminek poénját csak retro számítógépesek tudnak igazán értékelni.

Fotó

Közhelynek számít, hogy a telefonok kamerája egyre jobb, de eddig azt láttam, hogy a scenerek nagy része továbbra is előnybe részesítette a kamerákat. Idén a telefonokkal készült képek száma mintha megnőtt volna, ami érdekes módon nem ment a minőség rovására. A másik véglet pedig visszatérés a filmes gépekhez. Ezek főleg egymásra rétegezett képek voltak. Számomra a legjobb alkotás a Crab in space volt.

ANSI/ASCII/PETSCII

Az idei karakteres grafikák nem voltak olyan jók. Túl egyszerűek voltak az én ízlésemnek.

Animált GIF

A loopolt hangtalan minivideók egy érdekes kategória, mert rengeteg erőforrást el lehet pazarolni az elkészítésükre, miközben az eredmény egy pici GIF. Nézzük például a Bag Work-öt, ami egy komplett karakter animáció, fizikai szimuláció, stb. A leírás szerint Maya-val renderelték, valószínűleg jó sok erőforrással. Ellenpontnak meg ott van a "Let's Go and Get a Snack Before the Next Compo Block", ami Deluxe-paint-el készült (ez egy 30 éves program). Az én kedvencem a City Limits, ami valahol a kettő között helyezkedik el. Ami miatt ez lett a kedvenc, az a keretet elhagyó űrhajó.

Modern grafika

Ha lenne egy olyan 3D grafikus a csapatban, mint Darkki, akkor nem kérnék mást Karácsonyra az elkövetkező 5 évben. (Max azt, hogy tudjak egy olyan engine-t írni, ami képes támogatni a modelljeit) Ezt bizonyítja a Lepidopterist című képével is.

4k executable grafika

Kevés, de jó minőségű nevezés volt a futtatható grafikák között. Kedvencem a Quattro volt, mert "Inertia drift!".

Videók

Természetesen a mién volt a legjobb. Na jó, nem. Ötödikek lettünk, de akik megelőztek, azok mind jobbak voltak, ezt el kell ismerni. Bevallom, az dühített volna, ha Nosfe zajdemója jobb helyezést ért volna el. Az első helyezett egy nagyon kreatív invitáció lett a NoGapNoBacteria-tól. A videó invitációk legtöbbje nagyon sablonos, többnyire megelégszenek néhány bevágott fényképpel vagy videóval a korábbi partikról, majd a végén szövegben odalökik a részleteket. Itt viszont nagyon kitettek magukért a készítők. A poénok legtöbbje bennfentes, de mégis csak egy invitációról beszélünk. Scenerek a célközönség.

Játékok

A scenerek megpróbáltak egyéni játékokat készíteni, de valahogy mindegyik egy ismert játék újragondolása volt. A Noisy Rabbit egy pac-man klón volt, csak nyulat kellett irányítani. A Fartageddon egy Wolfenstein klón volt, csak a nácik helyett öregasszonyokat kellett egy hascsikarásos kutyával leszellenteni. Az Axteroids...biztos kitaláltátok minek a klónja. A KaButt semminek nem volt a klónja. A forgó kockát nézve ki kellett találni, hogy milyen videomódba állították a Nintendot. Tegye fel a kezét, aki játszani akar vele.

Tracked music

Egy csapattárs is indult ezen a kompón: Filippp. Szegény utolsó lett. Személyes kedvencem a Retroing all Down Jessusitotól. Tavaly kezdte karrierjét, úgy tűnik ez az első külföldi szereplése. A másik nagy kedvencem E1M777 volt Master Boot Record és Dubmood trackeréből. A zene nagyon gyorsnak és sűrűnek hangzott. Nem is csoda, 39 hangszer és negyvennél is több mintát használtak fel, ami a kompón belül akár rekordnak is beillik.

Oldsckool music

Filippp itt már nem lett utolsó, de a középmezőnyig sem jutott. Azért egy ZX Spektrum soha nem lesz ellenfele egy Amigának vagy Atarinak. FLT-nek soha nem fogom megbocsátani ezt, de azt el kell ismernem, hogy nagyon jó zenét hozott idén Revision-re. A Neon Slipstream kicsit monoton volt, de azért elég kellemes zene. A Crystal Oscillator viszont mindenkit maga mögé utasított. Ebben azért az Otamata Lab-nak nagy segítségére volt egy OPL3 chip is, ami nagyon másként szól, mint a többi retro hardver.

Executable music

Ki indult még ebben a kategóriában? Igen, Filippp. Ha ennyire termékeny a srác, lehet, hogy vele kéne kooperálni?  Nem volt rossz, amit készített, de egy kicsit repetitívnek éreztem. Kedvencem Xtriumtól az Echoes volt, bár csak a negyedik helyet érte el.

Amiga intró

Elég kevés intró volt, legtöbbjük nem túl izmos, így a Dekadence invitációja torony magasan verte a mezőnyt.

Amiga demó

A Tűzgésa sokkal több volt, mint emlékirat. A Nah-Kolor demója azért tetszett, mert az Amiga demók hajlamosak pasztel színekben tündökölni, itt pedig gyönyörű élénk színek voltak. Az Entropy Chamber bár nem tűnik nagyon érdekesnek, ügyesen imitálja a sugárkövetést. Legalábbis azt gondolom, hogy imitálja. Elvégre valódi sugárkövetés az lehetetlen. Ugye, lehetetlen? Ami viszont a legjobban tetszett, és ami a pálmát el is vitte, az a Lupus Reditus volt. Szuper farkasemberes demó, remek kóddal, összeszedett grafikával, egységes stílussal. Engem magával ragadott.

Oldskool demo

Két magyar induló is volt, Kaszi a ZX Spectrum fenegyerek egy könnyed demóval, míg a Lethargy csapat David Lynch-ről emlékezett meg. Nekem személy szerint a 3DManiaks2 tetszett, bár egy kicsit hirtelen lett vége. A leghangulatosabb viszont a The Trip volt a Fairlight-tól. A legtöbb demoscene utalást valószínűleg nem értettem, arról valószínűleg beszélgetnem kellene másokkal. De ilyen egy jó demó, nem? Van utóélete.

PC 64k

Nos, a Tension mindent elhomályosított maga körül. Ez a 64k a demók között is megállta volna a helyét. Ilyen kidolgozott modelleket, textúrákat nem sűrűn látni ebben a kategóriában. Tényleg szóhoz sem jutottam. Maga a rendezés számomra kicsit kusza volt. Nem világos, hogy ki kit üldözött és miért, de talán nem is fontos. A techdemók szerelmeseinek kötelező darab.

PC 8k

Archee Pac-Quack intrójában négy kacsa hihetetlen hatékonysággal nyelte a nokedlit golyókat. Másik hazai vonatkozású intró a Circle volt. A kódot Tifeco, a zene egyik felét pedig Teo adta. Mindenféle forgó bigyó volt benne, amik egyre gyorsabban forogtak. Az én kedvencem a birka és a motoros konfrontációja volt a Ctr-Alt-Test tálalásában. A másik pedig a Farbrausch Júlia fraktáljai.

PC 4k

A HBC nem sok intrót készített, ezelőtt 5 évvel adtak ki 4k-t. Most viszont láthattuk tőlük egy szép folyadékszimulációt. Nagyon kellemes, még kívülállóknak is bátran lehet ajánlani. Aki imádja a fraktálokat és az alliterációkat, annak a Dipping Deep Dub Drop kötelező darab, mert megkapja mindkettőt. Bár maga a kód nem volt bonyolult, ötletes volt az átmenet az egyes vizuális stílusok között. A Hexer egy rémisztő intró, ami bátran merít a Körből és az internetes creepypasta témákból. Intró kategóriában érdekes témaválasztás. Személyes kedvencem a Chromatophores volt a Loonies-tól. Technikailag rendben volt, nagyon szépen néztek ki a tekergő izék.

PC Demó

Végül lássuk a király kategóriát. A Still demója 200MB volt, elsőre nem indult, mert kellett neki a .Net 9, utána elindult. Az eleje nagyon jó volt, már vártam, hogy beindul, erre vége lett. Egy régi vicc jutott eszembe, amikor a kuncsaft fut az örömlány után azt kiáltva: még nem végeztél. Na, mindegy. Az ASD annyira művész lett, de olyan művész, hogy levetette minden demoscene kvalitását. De a hangyák annyira élethűek voltak. Éjjel néztem a demót, és komolyan azt hittem, mászik egy a monitoromon. A Melodice egészen jó volt. Dobókockák voltak benne, nagyon sokan. Remekül megmutatta, hogy ha csak egy modelled van, és jól használod ki, élvezetes demót is lehet készíteni. Ha viszont nagyon jó modelleket készítesz, akkor olyan demókat is alkothatsz, mint a This is Us. Az Exist már két éve is feltűnt alaposan kidolgozott modelljeivel és textúráival. Akkor azért kritizálták őket, mert a demó vége felé már kicsit sietősebbre vették a figurát, ami az assetek kidolgozottságán meg is látszott. Itt nem követték el ugyan azt a hibát. Ha van olyan, hogy kóder pornó, akkor ez az asset pornó. A Quantum Space One-t az AI zene miatt kritizálták, de szerintem teljesen rendben volt. Nagyon szép geometrikus mintázatokat mutatott. Személyes kedvencem MFX-től a Breach volt. Már korábban is láttunk részecskerendszert az MFX-től, de nem érződött, hogy ez a demó a korábbi kódok újrahasznosítása lenne.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr4218843194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása