HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Function 2011 - második nap

2011.09.17. 21:59 Travis.CG

Második nap. Reggel eszembe jutott egy jelenet, amit érdemes lenne belerakni a demóba, ezért nekiláttam kódolni. Sajnos a kódolás annyi időt felemésztett, hogy rendesen össze sem készültem. Normális esetben szoktam enni- és innivalót vinni magammal. Most csak azt ellenőriztem, hogy nálam legyen a pendrive, azon rajta legyen a release és már rohantam is a tömegközlekedésre.

Mondanom sem kell, hogy a reggeli jó ötletet nem sikerült megvalósítani. A kód ezért aktiválás nélkül csücsül a demóban.

Fotó

A fotók nem okoztak nagy katarzist, amibe az is bejátszhatott, hogy az agyam még a demó körül járt.

Előadások

FabLab: Egy enyhén marketingszagú előadást hallottunk egy nagyszerű kezdeményezésről, ahol a lelkes emberek megvalósíthatják álmaikat olyan eszközök segítségével, amelyekre normális esetben nem lenne pénzük. A marketingszag mellett az előadó nagyon fiatalos és laza volt. Minden második szava az volt, hogy ez vagy az "mekkora fles". Egyszer csak ADT beordította: Amiga! Ez kizökkentette az előadót a mondandójából. Meg is jegyezte, hogy ezt nem érti. A közösség bemutatása is hosszúra sikeredett. Nem azért, mert olyan sokan voltak, hanem mert mindenki annyi mindenhez értett. A normális szakmájukon kívül ilyen képességekre derült fény, mint blogger és vizuális marketing.

4k szintetizátorok: Az intrók által használt zene generáló eszközökről esett szó. Az előadó bemutatta röviden saját eszközeit, majd általános tippeket adott, hogyan írjunk saját eszközt. Az előadásnak egy hibája volt: rövid volt. Szívesen halgattam volna még műhelytitkokat, mint amilyen az, hogy a textúra generátor függvényt hogyan használjuk dallamok készítésére.

Zene

A zenék nem voltak rosszak. A zenei stílus is elég változatos volt, nem korlátozódott a drumm and bass-ra. Személyes kedvencem a Take Me volt, ahol a patikon oly ritkán hallható vokál is megjelent. Természetesen voltak kevésbé jólsikerült alkotások is.

Kézi rajz

Csak hat induló volt. Úgy látszik nem túl népszerű a számítógépek világában a kézi rajz. Rajzokról Grass biztosan fog írni a Scene.hu-n, majd belinkelem.

Freestyle

A szabad stílusú rajzok gyengék voltak. Sokan gondolták úgy, hogy a fotón alkalmazott Photoshop elég a freestyle grafikához. Nincs igazuk. De sajnos még ennél is volt rosszabb. Kimerítő cikket szintén Grass fog írni.

Wild

Mivel ide mindent be lehet adni, mindent be is szoktak. Volt egy zenekészítő kütyü, egy LEGO platformra épülő alkotás, amiről megmondom őszintén, hogy nem tudom, mi lehetett és egy remek stop-motion film. A Los Angeles Lamers hozta a tőlük elvárt formát és poénokat.

Intrók

Az intrók érdekesek voltak. Nem mutattak be egyetlen korszakalkotó, világmegváltó release-t, de nekem tetszettek.

Demo

Tíz induló volt, ami ritkaság magyar partin. Sok új csapat indult. Naívan azt hittem, hogy a középmezőnyben fogunk végezni, de nem így történt. A Biopunk utolsó előtti lett. Igaz, hogy sok hibája volt, mint a nem túl részletes textúra, az alacsony poligonszám, realisztikus effektek hiánya, de én jobbra számítottam. De ilyen a parti. Majd meglátjuk, milyen kommenteket kap pouet.net-en.

A programok között megtekintettem egy MorphOS-t, ami egy laptopon futott. Charlie bemutatta az oprendszer minden darabját. Én meg sikeresen szétfagyasztottam. Sajnos ismert bug volt, pedig jó lett volna egy újat felfedezni.

Blalával is beszéltem, aki - talán az elfogyasztott alkohol hatása alatt - váltig állította, hogy van egy másik Travis is a partin. Felkerekedtünk, hogy megkeressük. Egy ideig erősködtem, hogy nincs másik rajtam kívül, majd feladtam. Nagyjából tíz percig kerestünk engem, amikor Blala rám néz és azt mondja: Nem is Travisnek hívják. Ezzel helyre is állt az univerzum rendje.

Spenot Amigás demót készített, aminek külön érdekessége, hogy a forráskód gond nélkül portolható 64 bites Apple gépre. Győzködtem, hogy adja be, de nem tette.

Történt némi dráma is. D-lee, aki egy ideje többet foglalkozik a Forma1-el, mint a demoscenevel, készíttetett a barátnőjével egy videót, amibe mások zenéjét tette bele, azok előzetes megkérdezése nélkül. Nem mutatták be az alkotást, mert több utalás is volt a szerző céges érdekeltségére. Ezt D-lee személyes sértésnek vette.

Összességében jó parti volt, nagyon tetszett. Volt sírás-nevetés egyaránt.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene parti riport

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr923234951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása