HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Készölődés Revision 2012-re (I. rész)

2012.02.27. 20:22 Travis.CG

Habár nem írtam jó ideje, nem teltek eseménytelenül a napok. Grassal pár hónapja kitaláltunk egy koncepciót, amire egy demót építve indulunk a Revision 2012 partin. A koncepció lényege, hogy egy olyan alkotást készítsünk, ami egyrészt élő szereplős, másrészt mégis generált animáció. Jó ideje gondolkodtam ugyanis azon, hogyan lehetne minél kevesebb programozásból elkészíteni egy produkciót.

A koncepció életképességét be kellett bizonyítani, és fel kellett tárni az esetleges hiányosságokat, ami némi kutatómunkát igényelt. Mivel egy része élő szereplős, fontos volt, hogy videóra vegyek bizonyos eseményeket, amelyeket azután számítógéppel feldolgozok. Ha a leírásom egyes helyeken homályos is, az csak azért van, hogy ne lőjjem le a poént.

A videó készítés volt az első nagyobb probléma. Nekem ugyanis nincs kamerám. Azt gondoltam, a mobiltelefon megteszi, ezért egy Amigás winchester beépítő keret és némi kábel kötegelő segítségével a telefont a fotóállványra szereltem. Sajnos nem csináltam képet róla, pedig szédületes látványt nyújtott. Azért, hogy a beépítőkeret meg ne sértse a telefon kijelzőjét, még két befőttes gumit is tettem a telefonra, mintegy tömítésnek.

Ezzel felszerelkezve elmentem videózni. Akkor még nem volt hó, de elég hideg volt. A telefon néha előbb félbeszakította a felvételt, minthogy leállítottam volna. A felvételek során megpróbáltam felidézni, mire emlékszem középiskolás talajtorna gyakorlataimból, aminek az lett az eredménye, hogy többször úgy a hátamra estem, hogy másnak mindenem fájt. Persze csak ezután vettem észre, hogy még a felvételek egy része is hiányzik.

Amelyik felvétel sikerült, azokkal sem lehettem maximálisan elégedett. A telefon színhűsége hagy némi kivánnivalót maga után. Ez egy közönséges felvételnél nem okoz gondot, de máris hihetetlen akadályt jelent, ha számítógéppel akarjuk feldolgozni.

Ez január elején történt, el is ment a kedvem a demó készítéstől. A problémákról beszéltem Grassal, aki felajánlotta saját fényképezőgépét. (Ez úton is köszönöm neki) A felbontás nem számított, de az állvány menet és a színhűség igen. A nagy havazások idején újra elmentem elvételeket készíteni. A hideg itt is kikezdte az akkumulátort, de nagyságrendekkel jobb minőségű felvételek születtek.

Nemrég sikeresen befejeztem az útófeldolgozó programot is, aminek hála három jelenet durva váza már elkészült. Ez elég motivációt jelentett, hogy folytassam a munkát. Egy komoly algoritmus implementálása még visszavan. Ez a trianguláció...

Folytatjuk...

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr864218019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása