HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Készülődés Revision 2012-re (V)

2012.03.31. 21:50 Travis.CG

Nem hagyott nyugodni a hiba, ezért a vektorizáló programot szedtem darabokra. Viszonylag egyszerűen működik: veszi az első képkockát, majd az összes többi képből kivonja azt. Gyakorlatilag a mozgó elemek kontúrját szedem ki. A kontúrokat alakítom át később poligonokká, és itt volt a hiba.

Ha csak a kontúrokat rajzolom körbe, és a kontúr vonala megszakad, a poligon visszakanyarodik a hézag mentén. Ezért tapasztaltam azt, hogy megváltozik a poligon orientációja. Eltávolítottam a vektorizálóból a kontúr keresést és helyettesítettem egy olyan kóddal, ami fehérre meszeli a kép azon területeit, ahol eltérés található a videó első képkockájához képest. A fehér maszatot gond nélkül olyan poligonná tudtam alakítani, amit már fel tudott bontani háromszögekre a demó.

Újabb jelenetet is adtam a demóhoz, szintén geometriai shaderrel. Nagyon tetszik, hogy egyre több kódot pakolhatok át shaderekbe, mert a demó fordítása nélkül tudom változtatni a jelenetek paramétereit.

Sajnos ennek a videós módszernek van egy nagy hátránya is. A jeleneteket nehéz úgy összefűzni, hogy ne legyen feltűnő az illesztés helye. Ezt úgy igyekeztem megoldani, hogy az összes részt azonos kameraállásból, azonos fényviszonyok mellett vettem fel. Ennek ellenére mégsem sikerült minden problémát kiküszöbölni. Az első az operatőr árnyéka volt, ami szintén mozgott és a szintén poligonként bekerült a végső állományba. Eltűntetni viszonylag egyszerű volt: koordináta alapján elkülönítettem és töröltem őket. A második problémát viszont nem ilyen egyszerű megoldani. A kamera ugyanis tele állásnál igen jelentősen torzít, tehát az alak mozgás közben megnő. Ha jó lesz az idő, talán meg tudom ismételni a felvételeket, de nagy a valószínűsége, hogy nem lesz rá idő.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr864352868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása