HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Revision 2012 (harmadik nap)

2012.04.09. 02:23 Travis.CG

Találkoztam az Alpha Raid csapattal, akik elárulták, mi a játékuk titka, amitől teljes képernyőn sem fagy ki. Ez pedig az SDL. Kicsit csalódott voltam, de ez van. Az embernek mindig magának kell kitalálnia a megoldásokat. Gargaj összeismertetett az @Party egyik szervezőjével. Megígértem, hogy adok be oda is valamit, ha már voltak olyan kedvesek, hogy megengedik, hogy távolról is lehet nevezni. Akkor még nem is sejtettem, milyen könnyen fogom tudni tartani az ígéretemet, de erről később.

Meghallgattam egy szemináriumot, hogyan kell sikeres zenéket írni. Az egy órás előadás tanúságát most megosztom az olvasóimmal: Nézd meg, mit szeretnek az emberek és másold le belőle azt, amit szeretnek. Ezért már érdemes volt idejönni.

Egy másik szeminárium hekkelhető routerekről szólt. Annyira hekkelhető, hogy még kábelt is adnak, hogy konzolról beloggoljon az ember a készülékre. A cross-compilinghoz teljes virtuális gép képet adnak, a router kernele pedig fel tudja csatolni a fejlesztőgép vinyóját. Ez már valami!

A procedurális grafika nagyon tetszett. Már rég nem azok az idők járnak, hogy asztrakt formákat rajzolnak ki. A cél immár a realizmus megragadása. A 64k-k is igen jól sikerültek, ezek közül is kettő volt, ami nagyon megragadott. Az egyik a technológiai tudásával. Egy kis sziget növényvilágát renderelték le. A másik pedig egy játékszobába enged betekintést, ahol épp nem tartózkodnak élőlények. Mindig is rajongtam a történettel rendelkező alkotásokért, ezért ez nagyon tetszett.

A régi gépek 4k-i nem voltak olyan érdekesek, de itt is érezhető volt, hogy újdonságokra törekedtek. Az Amiga demók is jók voltak. Kedvencem, az Elud megelégelte, hogy nem képesek nyerni és beleadtak apait-anyait produkciójukba. Volt minden, amit szeret a közönség: sárkány, dubstep, a gép fizikai korlátainak feszegetése. Nem tudom, mit csinálnak, ha mégsem nyernek :-) Természetesen akadtak kevésbé kifinomult művek is. Az egyik példának okáért felolvasott egy receptet.

A PC demókat hagytam a végére, mert ebben érdekelt vagyok. Legalábbis úgy gondoltam, hogy érdekelt vagyok, mert rögtön úgy kezdték a kompót, hogy három csapattól elnézést kértek, amiért nem fogják bemutatni a produkciójukat. Köztük voltunk. Pasy szerint azért, mert túl sok PC demó van. A jó ebben, hogy van időm megfixálni a rossz részeket. Majd beadom @Partyra, ahol nem fenyeget az a veszély, hogy olyan sok demó lesz. Mivel azért piszkál, hogy a mi nevezésünket szórták ki, elmondom, hogy a nagy nevű, sokak által várt demó mit tartalmazott: Fülsiketítő színusz hullámot, fehérzajt, recsegést és ropogást. Én befogtam a fülemet, de szegény Mu6k, aki az első sorban ült, majdnem megsüketült. És még hosszú is volt. Mindez állítólag valami polgárpukkasztó poén akart lenni. Ez van.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene parti riport

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr474372651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása