HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Készülődés Function2012-re

2012.09.03. 15:23 Travis.CG

Könnyű dolgom van, mert az idei Function-re egy animációt adunk be, amit többségében Grass fog elkészíteni. Jeleztem, hogy én is szeretnék valami nyúlfarknyi munkát, ezért azt a feladatot kaptam, hogy modellezzek egy boxkesztyűt és egy géppuskát.

Modellezésben nem vagyok profi, de azért össze tudok rakni ezt-azt. Ráadásul ez egy hobbi, ahol az a cél, hogy jól érezzük magunkat.

Modellezéshez 3D Studiot szoktam használni, mert ez egy olyan eszköz, amit a minimális művészi vénával rendelkezőknek találtak ki. Legalábbis nekem az az érzésem. Az én kedvenc modellezési módszerem, hogy választok egy egyszerű alakzatot, majd addig nyújtom, csavarom, amíg olyan nem lesz, amilyet szeretnék. Közben gyakran élek azzal a lehetőséggel, hogy több alakzatot boolean módosítókkal összerakok.

A boxkesztyűnél ezt is csináltam. Vettem egy gömböt, átalakítottam a "Convert to editable Mesh" menüponttal, majd kijelöltem a vertexeket és elnyújtottam a gömböt. A hüvelykujjnak megfelelő részt az Extrude segítségével kiemeltem, majd elforgattam. Végül a vertexek mozgatásával a kívánt formára hoztam a testet.

A gépfegyvert már egy teljesen más megközelítéssel készült. Először is választani kellett egy kellően ikonikus fegyvert. Ez az M60-as lett, mert Rambo nem indul csatába egy ilyen nélkül. Szereztem róla egy referencia fotót és betöltöttem háttérnek és elkezdtem közönséges vonalakkal körberajzolni. A körvonalat azután kiemeltem térbe, amitől olyan lett, mintha egy deszkából vágtam volna ki a körvonalat. Ezután átalakítottam mesh-é a boxkesztyűhöz hasonlóan és egyes elemeket (pl. a gépfegyver csövét) lecseréltem olyan testekre, amelyek jobban illettek a végleges formához. Többnyire az új test és a referencia körvonal unióját használtam.

Nemrég viszont Grass belefutott egy olyan helyzetbe, amit nem tudott egyszerűen megoldani. Nevezetesen egy kockához hasonló formát kellett Menger-szivacs jellegű formává alakítani. Tudom, ez nem egy tiszta leírás, de igyekszem a történet csattanójának lelövését elkerülni. Napokat kísérleteztem a művelettel. A bonyolultságát ugyanis az adta, hogy egy erősen fraktál jellegű test létrehozása sok memóriát igényelt, miközben az eredeti forma is magas poligonszámú volt. Végül azt csináltam, hogy létrehoztam egy Menger szivacs inverzét, vagyis olyan téglatesteket, amelyek szemből a Menger-szivacsba helyezve kitöltik annak lyukait. Ráhúztam az eredeti testre és Boolean módosítóval kivontam a kettőt. Az eredmény nagyon látványos lett. Function-ön mindenki megnézheti.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr244748584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása