HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Lépcsőforduló ama magaslathoz...

2013.08.04. 09:36 Travis.CG

Gondos tervezés, precíz időbeosztás, megfeszített munka. Ezek szükségesek, hogy időben elkészüljön egy demo a kitűzött partira. Amennyiben bármelyik is hiányzik, jön a tartalék terv. Esetleg a tartalék terv B változata. Az ütemtervet figyelve és Grassal beszélve úgy láttuk, hogy nem fog Function-re elkészülni a várva várt produkció. Üres kézzel mégsem mehetünk, ezért nekiláttunk ötletelni, mi az, amit meg is tudunk valósítani és nem is tűnik összecsapottnak.

Első lépésben kiválasztottam a zenét Shamen DVD-jéről. Már korábban összeírtam azokat a zenéket, amelyek elindítottak bennem valamilyen képzettársítást, most csak meg kellett keresnem, mert a címére nem emlékeztem. Egyhuzamban meghallgattam 4-5 ször, hogy teljesen átérezzem és kialakuljanak valami homályos képek arról, mit is akarok látni.

Az új produkcióhoz az Antagonism motorját fogom felhasználni, mert jelenleg ez a legfejlettebb kódom. Továbbra is hiányzik belőle egy csomó funkció, de mi nem is vagyunk főállású játékengine fejlesztők. A kódból kipucoltam az ottmaradt teszt kódokat, majd áttekinthető formára hoztam. A GTK és egyéb könyvtárak fejlődtek egy keveset az elmúlt időszakban, ezért eltűntettem a sok fordítás során keletkező figyelmeztetést. Beépítettem a zenét, és élveztem, hogy a fekete képernyő ellenére van "valami".

Cinema4D-vel modelleztem egy hangyát, amit Grass feltextúrázott. Ő további modelleket is készített. A demómotor OBJ formátumot használ, így ebbe exportáltam a modelleket. Itt jött az első hidegzuhany. A teljes jelenet egyetlen modellbe került, a modelleket összemosta. Sajnos ez nem jó nekem, mert az egyes modellekre különböző effekteket akarok pakolni.

A kísérleti állapotban lévő és a nagyratörő Cybernetic Export Plugin nevet viselő bővítményt elkezdtem kiegészíteni egy olyan funcióval, hogy minden modellt külön fájlba írjon ki. Ez részben sikerült is, de egy számomra ismeretlen erő hatására bináris szutykot ír minden string elejére. Ezt majd meg kell oldani.

Közben rájöttem valamire. A demoscene 30-on túl már elsősorban nem is arról szól, hogy csináljunk valami eget rengetőt. Inkább arról, hogyan tudjuk úgy szervezni az életünket, hogy jusson idő erre a hobbira. Talán ez sokkal nagyobb művészet, mint megírni a világ legjobb demomotorját.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr185423812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása