HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Javítások, melyek túl rövidek egy önálló poszthoz

2015.07.12. 23:51 Travis.CG

Ami elromolhat, azt meg is kell javítani. Az elmúlt egy évben számtalanszor kellett különböző javításokat eszközölni, de ezek oly csekély hírértéket képviseltek, hogy sajnáltam rájuk egy egész posztot írni. Az idő múlásával a számuk tekintélyesen felszaporodott, így itt az idő, hogy másokkal is megosszam ezeket.

1. Sátor merevítő

Anyósomék vettek egy sátrat a gyereknek, aki nagyon szereti. Különböző kergetőzős játékok esetén előszeretettel menekült be, ami úgy nézett ki, mint egy SWAT művelet. Futás közben térdre ereszkedik, mert magasabb, mint a sátor, csúszik egy kicsit, négykézlábra ereszkedik, majd eltűnik a sátor gyomrában. Sajnos a játék hevében néha elvéti a bejáratot és a merevítőnek kell kiállnia a megpróbáltatást. Mondanom sem kell, hogy rövid időn belül a műanyag eltörött. A ragasztás nem lett volna elég tartós, a szigetelő szalagnak nincs elég tartása, ezért azt találtam ki, hogy egy fát belefaragok a műanyag csőbe:

sator.jpg

Az eredmény kielégítő, leszámítva, hogy a műanyag rugalmassága a fa toldásnál lecsökkent. Ez azt eredményezte, hogy a gyerek következő kaszkadőr mutatványánál pont a toldás végénél tört el újból. Másorszor epoxi gyantás erősítést használtam, de az nem volt olyan tartós. A rugalmasságot úgy próbáltam növelni, hogy a következő törésnél fa helyett egy koax kábel darabbal erősítettem meg. Ez viszont nem volt elég merev.

2. Babakocsi heveder

Ez a javítás is a gyerekhez köthető. A babakocsi hevederét - ami megakadályozza, hogy a lurkó deszant ugrást hajtson végre, ha meglát egy cicát - előszeretettel rágcsálja, ujjával az apró lyukakakt tágítja. Miután eredményesen leszanálta őket, ideje volt ezt is rendbe hozni:

img_7894.JPG

Ez alapvetően egyszerű volt, mert vettünk egy új hevedert a méter árú boltban, méretre vágtam, befűztem, a végét levarrtam. Sajnos ez a műszálas anyag a vágás után elkezdett bomlani, ezért gyufa lángja fölött áthúztam néhányszor. A hő összeolvasztotta a kis szálakat.

img_7901.JPG

Természetesen ezt nem egyedül csináltam. A gyerek is segített...

img_7897.JPG

szétpakolni.

3. Botmixer

A botmixer egy végtelenül egyszerű berendezés. A bekapcsoló gomb érintkezési hibát mutatott. Ami miatt mégis helyet kapott, az a szétszerelés miatt van. Ugyanis nem találtam azt az egyetlen csavart, ami egyben tartja a gépet. Pontosabban láttam, de nem hittem el, hogy azt keresem. Azt gondoltam, az csak a végét tartja.

mixer.jpg

Kicsit olyan érzés volt, mint a rajzfilmekben, amikor egy csavar tartja össze a buldózert.

4. Sarokcsap

A sarokcsapunk is elöregedett az idők során, így megérett a cserére:

img_8327.JPG

Rendesen begyógyult, így egy vízpumpa fogóval szedtem ki a helyéről.

img_8328.JPG

Az új sarokcsap  végére teflon szalagot tekertem tömítésnek.

img_8330.JPG Visszaszereltem. A csapot rongyba burkoltam, hogy a fogó nehogy kárt tegyen benne. Mondanom sem kell, a rongy az igénybevételtől elszakadt és a fogak végigszántották a csapot. A nyomás próba után víz apró érként elkezdett folyni a csap mellett. Kiszedtem és még több teflon szalaggal tekertem be. Másodszorra már nem volt gond.

img_8331.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: barkácsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr307621080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása