HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Revision2016 2.rész

2016.05.17. 00:51 Travis.CG

Az eddigi statikus tartalmakról most térjünk át mozgó képek világába.

Animált GIF

Őszintén szólva nem tudom, miért érdemes ezt a kategóriát választani, hogy kifejezzük magunkat. A méret nem teszi lehetővé, hogy bármi komolyat bemutassunk, az elérhető eszközök elég okosak hogy bármilyen technológiai analfabéta sorozatba gyártsa őket. Az internet tele van velük. Ennek megfelelően csak két entry-t emelnék ki, mert ők saját progival hozták létre az eredményt:

Animáció

Most már hangos produkciók jönnek. Az idei animációktól nem estem hanyatt. Először is nem volt fraktál, másodszor nem volt vicces videó. Nem, a tojásos szerintem nem volt vicces. Slyspy pszichedelikus AfterEffect kaleidoszkópja joggal nyert:

Technikailag a Media Facade is ide tartozik. Röviden, ez egy szoba, amit projektorokkal ügyesen megvilágítanak, mintha a jelenetek a szoba belsejében lennének. Ez igazán sok teret enged a kreativitásnak. Bár nem volt sok induló, a résztvevők kitettek magukért. Gaspod alkotása talán nem volt olyan látványos, mint az első helyezett, de a sztori és ahogy a történetet összhangba hozta a megjelenítés adta lehetőséggel, az mindenképp példa értékű:

 Wild

Német kollégák megirigyelték a Schönherz kollégium sikereit és ők is átalakítottak egy épületet demó platformmá. Az nem volt világos számomra, hogy hang is van-e, de azért jól néz ki.

Oldschool intrók

Önkényesen az Amiga intrókat is ide veszem. A régi gépeken az intrók nagy többsége a scroller valamilyen formája. Ami elég unalmas, még akkor is, ha az ember a szöveget elolvassa. Szerencsére azért voltak csapatok, akik igyekeztek elkerülni a bevett formulát és megmutatták, hogy mi mindent lehet belepréselni pár kilobájtba. Éppen ezért a Harder, Better, Manic, Miner sokkal jobban tetszett, mint a veterán Razor1911 szösszenete. Amiga szinten pedig igazán impozáns volt a felhozatal. A nah-kolor annyira nem bírt magával, hogy egyből két intrót is beadott. Jó látni a lelkesedést. A csúcs viszont a Dekadence volt. Elég sok jelenetet pakoltak be intrójukba, keveset ismételtek és ügyesek voltak az átvezetések. Nem hiába nyertek.

Oldschool demók

Itt már igazán kitettek a csapatok magukért. Viszonylag kevés kompofiller volt, az indulók beleadtak apait-anyait. A Visual Novel például nekem nagyon bejött, annak ellenére, hogy csak harmadik lett. Neo-geora nem sok alkotás jelenik meg, volt egy kevéssé koherens történeti szál, ennek ellenére üdítő színfolt a sok twiste-scroller-plazma között. A We are demo kicsit hullámzó sebességű volt, de nagyön ügyes és újszerű elemeket vonultatott fel. Nem csoda, hogy nyert. Captain Panda Atariba oltott kalandjai első megtekintéskor még tetszettek, de másodszor már unalmasnak hatott.

Az Amigás demók történetében pedig igazi áttörés történt. A Lorem Impsum demót nézve kicsit felemás érzésem volt. A gyalogló ember láttán azt gondoltam ennél Kieró biztos jobb kódot írna. A zene alapvetően tetszett, de úgy éreztem, ha Chaser komponálta volna, biztosan jobban szólna. Azután megjelentek a készítők: Kiero, Chaser, Ubik. Bakker, az Elude álruhában! És megnyerték! Az örökös második helyezettek végre elnyerték méltó jutalmukat. Én személy szerint nagyon örültem a sikerüknek.

PC intrók

Nagyon változatos alkotásokat láthattunk. Ráadásul ez az egyetlen verseny, ahol 8K kategória is van. A Loonies ki is adta a Nexus 8 8K-s változatát. A retro hangulat nem volt elég, hogy megnyerjék a kompót, de így is a második helyen végeztek. A 4k-k közül a Collapse remek fény játéka vitte a pálmát. A legnagyobb harc mégis 64k-ban volt, ahol a Conspiracy alternatív intrója csapott össze a Mercury jóval kommerszebb nevezésével. Még így, hetekkel a party után is fej-fej mellett versenyeznek a közösség kommentjeiért. A Fermi paradoxon nagyon szép, a Hubble legszebb pillanatait megörökítő képeket mutat be, elég statikus módon. A zene kellemes, de bennem motoszkált a gyanú, hogy talán kisebb méretben is meg lehetett volna oldani. Hiszen pont a Conspiracytól láttunk már ilyet és még az idő távolából is azt mondom, az jobb. A Darkness lay yours eye upon me viszont kicsit felemás érzést keltett bennem. Egyfelől a látvány páratlan. Gyönyörű tűz, szép atmoszférikus hatások. Ez is statikus, de a rendezést és a mondanivalót támogatja, ezért indokolt. Viszont három helyen megtörik a ritmus. Az első a nagyváros. Míg a korábbi helyszíneken érezhető feszültség volt, ami a néző kíváncsiságát ébren tartja, addig az éjszakai város teljesen normálisnak tűnik. Ha New Yorkról csinálok egy fényképet a víz felől, pont ilyen lenne. A második az alagútban az emberalak. Itt már van feszültség, mert nem tudjuk, hogy mit látunk. Egy megfáradt kisnyugdíjast, vagy egy emberi alakba öltöztetett démont? A B kategóriás játék trailerekben itt szokott megfordulni az alak, és kiderül, hogy egy zombi áldozata, vagy maga a zombi, akit látunk. Itt ez elmarad, de gondolom 64k-ban nehéz megvalósítani ilyesmit. (De egy vakuvillanás utáni eltűnés belefért volna)

A legnagyobb hiba mégis a csattanó. Az egész felvezetés olyan, mintha a baj, a katasztrófa már megtörtént volna. Mi, nézők még nem tudjuk, mi az, de a karakterek igen. Azután a kihalt autópályán megnyílik a Föld. Miért? Ez már érzelmileg nem visel meg minket, hiszen nincsenek emberek, állatok, semmi, amiért vagy akiért aggódhatunk. Ez a fajta csattanó jól működött a Signal Lostban, mert ott legalább volt egy mozgó kamera, akinek szurkolhattunk. Itt nem volt semmi. De ez tényleg csak kötözködés. Ahogy Gargaj szokta mondani: a királyokat királyi mércével kell nézni. Az alkotás ettől még egyedülálló és méltán megérdemelte volna az első helyet is.

PC demó

A demókat nézve elég vegyes érzéseim voltak. Először is csak tátottam a aszámat, mert a vizuális tartalomra panasz nem lehet. Slyspy készített színes demót, a Still készített fekete-fehéret, a Nuance pedig egy WTF demót. Az Instant God-on kicsit meglepődtem. Két megtekintés után is úgy tűnik számomra, semmit olyat nem láttunk, amit Smash már le ne programozott volna korábban, csak most több részecske van, mert az újabb hardver elbírja. A Cocoon demó viszont nagyon ütött. Kár, hogy az impresszív város jelenetet nem a végére rakták. Ilyen demók után jogosan érzi úgy az ember, hogy csak replika pisztolyokkal játszik.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr328684430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása