HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Sundown party riport 1. rész

2016.07.16. 00:38 Travis.CG

Két óra lement az öt órás vonatútból. Az intézet nyugodt, csendes világából belerohantam a londoni őrület közepébe. A képzeletbeli lista a városokkal, ahol nem akarok élni, most egy újabb taggal bővült. A metró full contact mérkőzését kiütés nélkül megúsztam és nem tévedtem el a Waterloo állomáson sem.

Aki azt építette, biztosan túl sok időt töltött Scooby-Doo nézéssel, mert az állomáson van egy középső folyosó, ahonnan oldal irányba, újabb, merőleges folyosókon lehet feljutni a peronokra. Az emberek meg hol itt, hol ott tűnnek fel, illetve el. Pont úgy, ahogy a rajzfilmekben is csinálják. Őrület.

De most már itt vagyok a vonaton, és ez az út elég hosszú, hogy néhány jeleneten még csiszoljak kicsit.

Egy korábbi shader hibát sikerült kijavítani. Illetve egy olyan hibát, amit én shader hibának gondoltam. Talán nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy a legtöbb jelenetben 2D textúrákat mozgatok. A textúrák ismétlése be volt kapcsolva, ami annyit jelent, hogy ha a kép véget ér, akkor újra kezdődik, mintha egy végtelenített film. (Vagy mint a tejeszacskó-korlát a régi rally versenyeken)

Amikor megjelenítettem a textúrákat, észrevettem, hogy a kép szélén 1 pixel fehér csík van, ami nagyon rondán mutatott. Mivel Gimp alatt a kép szélén nem láttam semmit, shader hibára gyanakodtam. Debuggoltam is ezerrel, keresve a hibát.

Semmit nem találtam. A hiba konzisztens volt Intelen, Nvidian is. Végül egy másik kép nézegetővel is megnéztem a textúrát és ott is ott volt a csík, de csak a kép bal szélén és tetején. Ah, Grass újabb design eleme! Szépen eltűntettem és a shader „hiba” is megszűnt. Később derült csak ki, hogy a design elem nem volt más, mint Grass Corel Draw-jának élsimítása, ami valami megmagyarázhatatlan okból kifolyólag a kép szépét is kisimította. A Gimp miért nem jelenítette meg, továbbra is rejtély. Nem baj.

A vonatról leszállva nem várt senki. Korábban az UK demoscene fórumon még fuvart ígértek a távolról érkezőknek. De ez csak ígéret maradt. Este tíz órakor egy tök ismeretlen városból kellett volna eljutnom egy másik tök ismeretlenbe. Végül kénytelen voltam taxit fogni.

Egy indiai fickót fogtam ki, aki még nálam is bénábban beszélt angolul. Egyikünk sem értette a másik akcentusát. A telefon képernyőjére írtam ki a város nevét, de még így sem tudta a taxis, hova akarok menni. Még szerencse, hogy volt a gépkocsiban GPS. Meg egy másik telefon. Meg egy harmadik kütyü, amit nem tudtam beazonosítani. Valahogy átkeveregtünk a célállomásra és még a party helyszínét is megtaláltuk, mert természetesen azt sem tudtam megmondani, azt is az okoscuccok segítségével próbáltuk meg kitalálni.

Szerencse, hogy nem vártam fogadóbizottságot, mert úgy jöttem be a partyra, hogy senki ember fia meg nem kérdezte, ugyan mit keresek itt. Se karperec, se kis papír a szavazókulccsal, semmi. Senki nem kérdezte, ugyan kifizettem-e a belépőt. A szervezőket semmi nem különbözteti meg a vendégektől. Bár gondolom az egyik arc az lehet, mert olyan számítógép előtt ül, aminek a képernyőjén a nagy kivetítő képe látszik. Ja, és van mellette egy böszme projektor.

Magyar partik után állandóan megy a kritika, hogy mit csináltak a szervezők rosszul. Mennek a nagy okoskodások pro és kontra. Itt meg senki nem foglalkozik még a legalapvetőbb szervezési feladatokkal sem, mégis mindenki jól érzi magát. Ki érti ezt? De tényleg. Most épp egy szemetest keresek. Sikertelenül.

Itt bent már minden olyan, mint egy demópartyn. Techno, VJ, effektek a képernyőkön, Amiga. Már csak a release-t kéne leadni és aludni, aludni, aludni.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr408892762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása