HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Ha nincs elég bajunk, csináljunk magunknak

2017.03.27. 02:02 Travis.CG

Néha egyszerűen semmi nem megy. Vannak olyan helyzetek, amikor a legjobb kikapcsolni a számítógépet és semmihez nem érni, ami kicsit is bonyolultabb egy arithmometernel. Ha a vállunkra ül a Bitmumus, semmit nem tehetünk, mással kell foglalkozni, hogy elunja magát és odébb álljon. A legrosszabb, ha még nagyobb energia befektetéssel dolgozni kezdünk.

Egy publikáció ábrájához kellett színskálát készítenem. A clusterProfiler remek csomag, sok szép képet lehet vele készíteni. Csupán egy baj van vele: semmilyen jelölést nem ad az ábrához. Nem tudni, hogy az enrichMapen a piros árnyalatok milyen p-értékekhez tartoznak, a körök mérete hány gént jelöl, stb.

A forráskód böngészése után arra gondoltam, elkészítem magam. Bitmumus ekkor mászott a vállamra és csendben figyelni kezdte, mit csinálok.

R-ben a színátmenetekért a colorRampPalette felelős. Segítségével létrehozhatunk tetszőleges színek között átmeneteket. Mivel gyorsan akartam eredményt elérni, ezért szokás szerint egy karakteres változó nevet használtam. Bitmumus a c-t javasolta és alig hallhatóan kuncogni kezdett.

Az R ezután furcsán kezdett viselkedni. Látszólag értelmes kódok hibaüzenetet kezdtek dobálni. Azt még érdemes hozzátenni, hogy Jupyter alatt tevékenykedtem. Miután láttam, hogy nem vagyok képes a színátmenettel düllőre jutni, elkezdtem mással foglalkozni, természetesen ugyan abban a munkafolyamatban. Ott is egyre-másra kaptam a furcsa hibaüzeneteket.

Kb. fél óra elteltével rájöttem, hogy semmi nem működik, amiben a c() függvényt használom. Bitmumus ekkor már a földön fetrengett a röhögéstől. Nekem még mindig nem esett le. Miért nem megy az egyik legalapvetőbb R függvény? Hozzá sem értem...Kivéve, mikor létrehoztam egy c változót. Biiip. Rossz válasz! A colorRampPalette függvényt ad vissza, nem változót. Sikerült felül definiálnom egy beépített függvényt!

Oké, legalább a hiba megvan. Már csak ki kell javítani. Kernel újra indítás? Bitmumus rekeszizmai begörcsöltek, csak kezével jelezte: csináld, te hülye. Az újra indítást követően még mindig nem kaptam vissza az eredeti függvényt.

Végül bezártam az egész rendszert, kinyírtam minden futó folyamatot. Még a böngészőt sem kíméltem. Visszakaptam az eredeti, értintetlen rendszert. Az órára néztem. Egy óra telt el, de még mindig nem volt színátmenetem. Szépen felálltam és kimentem a szabad levegőre. Bitmumus légszomjal küzdve, négykézláb mászva új áldozat után nézett.

Szólj hozzá!

Címkék: programozás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr5812333631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása