HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Egy médiabox titkai

2020.11.08. 22:33 Travis.CG

A TV adás nálunk egy Horizon médiaboxon keresztül érkezik. Sokáig nem is foglalkoztam vele, mert nálunk a TV-zés kimerül a napi Mancs Őrjárat megtekintésben. Néha vannak különleges napok, amikor iszonyat töménységben adnak le részeket, és ezek megtekintése még a legnagyobb rajongóknak is komoly megterhelést jelent, szegény szüleikről nem is beszélve.

Szerencsére a médiaboxhoz lehet vinyót csatlakoztatni USB-n keresztül, és fel lehet venni a részeket. Elkezdett érdekelni, vajon a felvett tartalmakat át tudom-e rakni számítógépre, és ott le tudom-e játszani. Abból indultam ki, hogy a doboz gyártói bizonyára nem kezdtek el saját formátumokat kitalálni, hanem meglévő komponensekből építkeztek.

Először a netet túrtam fel, de csak a szolgáltató felületes leírásai jöttek fel találatként. Talán senkit nem foglalkoztat a probléma?

A vinyót egy Linuxos laptophoz csatlakoztattam és sikerült megnézni a fájlrendszert. Ahogy elsőre számítottam rá, érthetetlen könyvtárnevek és ismeretlen fájl kiterjesztéseket találtam. Amin először meglepődtem, hogy a vinyón ext4 fájlrendszer volt, holott a leírások FAT32-t kérnek. Nocsak, nocsak. Bizonyára ezzel a primitív trükkökkel akarták megakadályozni a Windowson szocializálódott embereket, hogy TV műsorokat lopjanak.

Az első érdekes fájl a recordings volt. Linux alatt van egy file nevű parancs, amivel elég sok fájl típusát meg lehet mondani. De ennél egy közönséges less is elégnek bizonyult, ha nem ijedünk meg az ASCII karakterek tengerétől. A fájl ugyanis egy SQLite 3 adatbázis!

Ezt könnyedén be lehet olvasni, ha rendelkezünk a megfelelő adatbázis kezelővel:

sqlite3 recordings

Ebben az adatbázis kezelőben a .tables paranccsal kilistázhatjuk a táblákat. A felvételek a nagyon beszédes nevű recordings táblában vannak. A szerkezetét is megnézhetjük:

.scema recordings

Bár elég sok ismeretlen elemet láthatunk, rövid nézelődés után találhatunk egy path mezőt, ami alapján megtalálhatjuk a videó fájlokat. Persze a semmitmondó könyvtárakban úgyis a legnagyobb fájl tartalmazza a videókat, de ha specifikusan keresünk valamit, akkor az adatbázisból könnyedén ki lehet keresni a megfelelő felvételt.

Ezután jött a nagy kérdés, hogy micsoda a .rec kiterjesztésű fájl? Sem a less, sem a file parancs nem tudott érdemi választ adni. Elkezdtem bújni a netet, hátha találok valami érdekeset. Amitől nagyon féltem, hogy valami ostoba titkosítást fognak használni, ami lehetetlenné teszi, hogy használni lehessen a felvételeket.

Annyit sikerült találnom, hogy ez egy Toppy formátum, de ami felcsillantotta a reményt, hogy a VLC lejátsza. Akkor talán az MPlayer is!

Kis is választottam egy tetszőleges fájlt, de nem jelentek meg a kutyik, csak színes négyzetek villództak, mint a hibás MPEG2 videók esetén. Elkezdtem ismét a netet bújni, amikor a feleségem megkérdezte, mit csinálok. Neki is megmutattam a lépéseket, de a videó fájl kiválasztásánál egy másik példát választottam.

Megdöbbenésemre megjelent a mese! Hmm. Mint kiderült, két-három esetben valami miatt nem sikerült a felvétel, és nem lehetett visszajátszani. Többségében viszont az Mplayer (VLC is) zokszó nélkül lejátsza azokat.

Az ext4 fájlrendszer és az SQLite3 arra utal, hogy ebben a médiaboxban egy Linux dorombol. Vagy fene tudja, milyen hangot adnak ki a pingvinek.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda barkácsolás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr616277426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása