HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Experience 2021

2021.12.07. 13:00 Travis.CG

Function-re videóval készültem volna. Végül nem jutottam el a partira, de szerettem volna bemutatni az alkotásomat, ráadásul a témája miatt mindenképp magyar rendezvényen, ezért az Experience-re esett a választásom. Ott viszont csak futtatható dolgokat lehet beadni. Mivel nem volt egy különösen összetett produkció, gondoltam, még én is képes vagyok demót készíteni belőle. Sikerült is, határidő előtt, ami nem kis teljesítmény tőlem, de mint mondottam is, bonyolult sem volt.

Elmentem a partira, ami szokás szerint visszafogottabb volt egy több napos rendezvényhez képest, amit én a nézők elfogyasztott alkohol mennyiségéből állapítottam meg.

A demóm persze Linux alatt futott, ezért előrelátó módon vittem egy laptopot is, hogy legyen min bemutatni azt. Látszik, hogy fejlődik a technika, mert csak rádugtam a HDMI-t a keverőre, és már ment is a hang, kép, minden. Hol vannak már azok az idők, amikor X11 konfigot szerkesztettem a compó gépen! Brrr, remélem soha nem jönnek vissza!

Először az év legjobbjait mutatták be, ahol lehetett, még némi háttér információt is csepegtettek az alkotásokról, amit én mindíg nagyon szeretek. A második bemutató blokk után Archee odaült mellém, ami plusz élményfaktor volt. Tudni kell, hogy a veterán scenerek legtöbbjét (plána, ha nyertek egy-két Assembly-t) elég nehéz lenyűgözni. Például én enyhén fátyolos szemmel néztem a kivetítőt a katarzis határán lebegve, mire Archee megszólal mellettem: "Egész jó fát csináltak háromszög levelekkel." Onnantól én is csak a háromszög alakú leveleket láttam. Majd elgondolkodtam: miért ne csinálhatnék én is háromszög levelű fákat?

A demó compó blokk velem kezdődött. Néhány embert megnevettettem, ezzel a célomat el is értem. Közben Archee nagyon kíváncsi lett, miért az én laptopomról megy a demóm. Mikor megtudta, hogy Linuxon nyomom, mindjárt jöttek a "miért nem Windows", miért nem fordítok Linuxról Windows binárist, stb. Mondtam neki, hogy a Linuxos entry az imázsom része.

A következő demó ZX Spectrum volt, ez videóról ment le. A kommentek alapján egy matematikus beállítottságú scener írta, ami meg is látszott, mert kelta mintázatokat genrált. Majd jött a Lunaticats, amiből megtudtuk, hogy jövőre is lesz QBParty. Tifeco Demojoe-ja újabb kalandban vett részt, ezúttal party szervező lett. A poénok legtöbbje a külső szemlélőnek valószínűleg nem jön át, de mi a vetítésen nagyon jól szórakoztunk rajta. Az Ümlaüt Design is könnyed 64k-s ujjgyakorlattal járult hozzá a compóhoz. Végül a Der Trabantot láttuk. Szerintem a cím mindent elmond.

Összességében egy könnyed demó nézegetős este volt, amin jót szórakoztunk.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9516768742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása