HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Cseppet sem objektíven: Assembly 2022

2022.08.18. 15:05 Travis.CG

Majdnem lemaradtam az idei Assembly-ről! Mindenre úgy rákészültem, mégis az utolsó pillanatban majdnem lemaradtam. De úgy látom, mások is.

Remélem ez nem egy trend része, de a Revision és a QBParty után az Assembly is visszafogottabb volt, mint korábban. Remélem a Function fogja megtörni a jeget. De addig is lássuk, mit kaptunk idén.

A zenei és grafikai compókra nem lehetett panasz, elég induló is volt, és végignézve a mezőnyt, a felhozatal sem volt rossz. Zenéből négy kategória is volt: Dance, Fast, Listening, Tracked. Tulajdonképpen nem is tudom, mi a különbség a Dance és a Listening között. Egyszer majd utánajárok.

A gyors zenék közül egyedül Melod száma tetszett, de ezzel úgy tűnik egyedül voltam, mert csak a 10. helyezést érte el.

Egyik kedvenc zenészem, Aikapallo kivételesen szakított a metálos hangzással, de az új stílusa is megkapó. Nem tudom, hogy ez egy kísérletezés eredménye, vagy erre a vonalra szeretne ráállni, de jó volt hallgatni.

A grafikák is népes számban képviseltették magukat. A fast graphics esetén kivételesen nem egy firkát kellett értelmes képpé varázsolni, hanem egy témát adtak, a szavazást. Bár voltak ügyes témák, a legtöbb kép nagyon nyers volt. Sajnos a scene.org FTP-jén nem volt fenn az összes kép, de amiket láttam, azok közül a Get free oil volt a legjobb (ami valami miatt Vote for roboboy néven található meg, de ezen nem kell fennakadni).

A Freestyle grafikák már nem tűntek félkész munkáknak. A résztvevők száma is viszonylag kevés volt. Darkki első helyezett képe nagyon megkapó. Torony magasan nyert is.

A videók idén nem voltak túl jók. Általában ezekkel szoktam a releasekre hangolódni, mert könnyű megnézni őket, és többnyire szórakoztatóak. Gyanítom, az in-game videóra nem készültek sokan, mert összesen egy induló lehetett, azt pedig áttették ebbe a kategóriába. Mivel nem ismerem a játékot, ami a videó alapjául szolgált, ezért nem is értettem az egészet.

A futtatható alkotások láthatóan hátrányban voltak az előző évekhez képest. A régi hardverek kedvelői nem valószínű, hogy emlékezni fognak egyetlen indulóra is. A változatosságra nem lehetett panasz: volt DOS, C64, Amiga és Gameboy demó is. A megvalósítás viszont uncsi volt.

Az 1k indulókkal nem találtam meg a hangot. Több helyből gazdálkodhatnak, mint egy 256b, mégis az embernek olyan érzése van, mintha kevesebb lehetősége lenne az indulóknak. Például biztos nehéz volt megoldani, hogy a JS intrók menjenek ebben a mérettartományban, de az eredmény mégis kevésnek hat. Olyanok voltak, mint a Linux intrók. Tök nehéz összehozni őket, az eredmény mégis lesújtó.

A 4k intrók sem villanyoztak fel. Mondjuk, a második helyezett be is vallotta, hogy előző este összedobott valamit, majd beadta. Egy kisebb hazai partin látni ilyeneket nem lenne gond, de ez az Assembly és most ünnepelték a 30 éves fennállásukat!

Volt egy öszvér compó is wild screen néven, amiben voltak demók, videók, képek. Ennek a kategóriának a létére nem jöttem rá. Ettől az oldalaránytól csak azok élvezhetik ezt, akiknek ilyen széles monitoruk van. A halandók alig látnak belőle valamit. De legalább volt HBC demó. Örülök, hogy a csapat nem adta még fel.

A kegyelemdöfést a PC demók adták meg. Egyáltalán nem éreztem a nagy katarzist, hogy demókat nézhetek, inkább az órát néztem, hogy mikor lesz végük. Az Adapt demója nagyon látványos volt, de nem éreztem benne a kohéziót, csak azt, hogy "pakoljunk bele még egy folyadékszimulációt". A Fairlight demók a vége felé szintén inkább techdemók voltak, de ott a technológia állt a középpontban, ezért mindig egyféle effektet mutattak be. Itt meg volt valami jeti, ami csak lépett egyet jobbra, egyet meg balra. Víz kockában, aztán emberi szökőkút. Oké, de nem tartotta össze a demót semmi. Ráadásul nálam el sem indult, kénytelen voltam TeCsőről nézni.

Egyébként más is észrevette már, hogy a Notch demók mindig egy mozgó emberi karakter köré épített részecske rendszerek? Érdekes lenne megtudni, hogy ez az engine sajátságából adódik, vagy valami más oka van.

Akkor már inkább az MFX álomszerű demóját érdemes megemlíteni, ami egy teljesen korrekt alkotás volt. Egyszerű, de fülbemászó zene, egységes képi világ és elég gyors vágások, nehogy észrevegyük, milyen repetitív a karakterek mozgása. Ezt a demót látszik, hogy szívvel készítették.

 

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9117902801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása