HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Készülődés Revision-re (2023 kiadás)

2023.03.30. 18:07 Travis.CG

Elhatároztam, hogy animációt fogok készíteni. Sztorival, mert a sztori demók jók. Mindenki szereti a sztori demókat, nem? A sztorihoz forgatókönyv dukál, ezért azt is írtam. Ez nagyon jó keretet adott a demó elkészítéséhez.

Majd rádöbbentem, hogy a demóban párbeszédek lesznek, amit nekem valahogy össze kell hozni. Nem vagyok egy Pogány Judit, aki egymaga szereplők tucatjait szólaltatja meg, viszont van számítógépem. Úgyhogy nekiláttam szinkronszínészt és rendezőt játszani egy személyben.

A forgatókönyvből csináltam egy olyan kivonatot, amiben minden szereplő szövege egy helyen szerepel, majd felolvastam őket. Azzal, hogy egyszerre csak egy szereplő hangját kellett adnom, és nem kellett váltogatnom közöttük, úgy érzem sikerült minden karakternek egy konstans hanglejtést adni.

A felvételt videókamerával csináltam, ezért először a hangsávot kellett kiszedni. Erre a VLC-t használtam. A kimeneti eszköznek ugyanis meg lehet adni fájlt. A hangokat betöltöttem FL Studioba és megkezdtem a munkát.

Ha másra nem is jó a bénáskodásom, arra biztosan, hogy nagyobb alázattal nézek ezek után mindenkire, akinek a szakmájában a hang szótag szerepel.

Edisonnal először szétvágtam a hangokat párbeszéd elemekre. Minden karakter saját hangsávot kapott és dedikált csatornát a mixerben. Ez sokat segített nekem, mert a párbeszédek sokkal követhetőbbé váltak. Amikor valamit ki akartam javítani, rögtön megvolt a helye és anélkül cserélhettem ki a dialógust, hogy a teljes felépítés borult volna.

A mixerben pedig egy helyen tudtam beállítani a torzításokat, amelyek a történet teljes egészében konzisztensek maradtak.

Aztán jöttek a problémák. Mivel a felvétel nem stúdió körülmények között zajlott, volt egy kis zaj. Ez annyira nem volt zavaró, de miután emeltem a hangmagasságon, rányomtam egy kis EQ-t, mindjárt nagyon feltűnő lett. Erre elkezdtem zajszűrőzni a nyers anyagon. Abból meg robot-szerű hangok lettek az EQ után.

Volt két rossz eredményem, de én sikeresen csináltam egy harmadikat belőle. Ahelyett, hogy eldöntöttem volna, hogy melyik megoldást választom és következetesen végigviszem, néha zajszűrőztem, néha nem, attól függően, hogy milyen kedvem volt, és mennyire pánikoltam a határidők miatt.

Mi tagadás, nagyon örültem volna egy nem destruktív hangszerkesztőnek. A grafikai és videószerkesztésben egyre több program épül erre, de az FL Studióban ha meggondolom magam Edison használata után, akkor vége. A nyers fájltól kezdve újra végig kell csinálnom minden szerkesztési lépést.

Azért sikerült összehoznom egy vállalható hangfájlt. (Illetve egy hangfájl, hogy mennyire vállalható, arról majd a kritika dönt.)

Mindent kiexportáltam OGG-ba, majd mentem Linux alá. Az demóimat a zene aktuális pozíciója szokta meghatározni, nekem meg be kell írnom, hogy az egyes jelenetek mettől meddig tartanak. A párbeszédet ezért betöltöttem Audacity-be, majd kijelöltem részeket. Most vettem észre, hogy minden kijelöléshez adhatunk egy címkét. Úgyhogy szépen el is neveztem a részeket.

A legjobb, hogy a címkéket ki is lehet exportálni szövegbe! Ha ezt korábban tudtam volna! Fiatal kori éveimet nem pazaroltam volna el kézi másolgatásra.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr6318079014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása