HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Cseppet sem objektíven: Assembly 2023

2023.08.30. 23:30 Travis.CG

Relesek szempontjából az Assembly olyan, mint amikor egy gyereknek elmarad a névnapja, a Mikulás, majd a késve érkező ajándékok hirtelen a fa alá kerülnek. Szegény gyerek nem is tudja, mit bontson ki elsőre. Én sem szoktam tudni, mit nézzek meg. Gyorsan zavarjam le a videókat? Esetleg csak az oldschool kompókat pörgessem végig YouTube-on? De a zenéket tuti munkaidő alatt kell meghallgatni, hogy azzal se menjem el az idő a délutáni demókról. Megannyi kérdés, szervezés, a scener lét dilemmái.

Szerencsére nektek ezzel nincs gondotok, mert itt ez a jó kis poszt, ami szépen összefoglalja a lényeget. Túl szubjektív? Semmi gond, mindent te magad is letölthetsz és végignézhetsz.

Dance Music

Az abszolút kedvenc a Šakkiprinssi volt. Azt hiszem most értettem meg, mit is mondott Willem Dafoe a svéd hip-hopról. Csak hetedik lett, de azóta is többször meghallgattam. Egyszer még az is előfordulhat, hogy az érzéseken túl a szöveg jelentését is érteni fogom.

Listening music

A győztes Aikapallo volt, és ezzel teljes mértékben azonosulni tudtam. Jó pörgős zene, az embernek kedve támad shadereket írni hozzá. Turbo Knight munkái is egyre többször törik át az ingerküszöböm, ahogy történt ez most is, ráadsul közös csapatban is vagyunk. Most csak a hetedik helyet hozta el, de a mezőny is viszonylag erős volt.

AI grafika

Ez valami teljesen új kompó. Bár sokan ágálnak a mesterséges intelligencia művészeti alkalmazása ellen, ez a kompó is megmutatta, hogy azért van kereslet rá. Még a fotóknál is több induló volt. A leírások részletesen tartalmazták az alkalmazott technikákat és promtokat. Tanúságos végignézni a próbálkozásokat is. Abból is sokat mellékeltek a végső verziók mellé.

Fast graphics

Darkki indusztriális stílusát nagyon kedvelem, de itt a rövid idő miatt nem tudott igazán velőset alkotni. Maxon grafikája is kicsit hiányos volt. Ebből is inkább azt szűrtem le, hogy pusztán 3D renderrel nem lehet ilyen rövid idő alatt látványosat alkotni. Ezért is nyert Korpi a kissé érzelgős képével, ahol a stílust ötvözte a rendelkezésre álló idővel. Néznivalónak mégis hekker Pollit rakom be, mert poén.

Fotók

Igazán igényes képeket adtak be (vagy csak az előzsűri volt túl szigorú). Több jó kép is volt, most csak a hangulat kedvéért tettem be a Let it Rain című képet.

Rövidfilmek

Csak három induló volt, de egyik sem volt emlékezetes. Hiányzik a Tekotuotanto és az ő őrült filmjeik.

Játék

Na, itt megkaptam, amit a filmeknél hiányoltam. A Tekotuotanto játéka egy kormányozhatatlan autó, amit különböző trükkökkel kell rávenni, hogy mégis kanyarodjon. Ha nem sikerül, akkor kezdődhet a pálya előről.

Oldskool demók

Az X-hez képest elég gyenge volt a felhozatal. A Scroll of Antonius azért tudott kiemelkedni a mezőnyből, mert volt benne egy kis ötlet.  A többiben nem volt sok erőlködés.

In-game video/fotó

Ebben a kategóriában játékokban előforduló képeket és videókat lehetett látni. Ez is viszonylag egyedi kategória és mivel az Assembly egyben egy e-sport rendezvény is, nem is meglepő, hogy itt látható. A két kategóriát egybe vettem, mert a fotók annyira nem nyűgöztek le, mivel nem tudtam, milyen játékokról van szó (oké, Duke Nukem-et értettem). A videók már egy fokkal jobbak voltak. Ennek ellenére szerintem ezek érdekes kategóriák, van bennük kiaknázható lehetőség.

Fantáziakonzolok

Ezekről majd bővebben kifejtem a véleményemet. Elég az hozzá, hogy az Assembly-n ez is egy külön kategória. A Megademo győzelme borítékolható volt, annyi nosztalgia morzsát sűrítettek bele. Nekem a Ne on demonei látványvilága jobban tetszett, bár stílusban a Private Investigator szerintem verte a mezőnyt.

Real wild

Az egyedi hardvermegoldásokon alapuló demók most igen változatosak voltak. A kedvencem a Cesium volt, ami egy oszcillátoron futott.

Demo

Az idei demók összességében nem voltak annyira erősek. Ezért csak az első háromról írok. Mindegyik megérdemelten lett dobogós, a sorrend ízlés szerint változhat. Nagy meglepetés volt számomra az ASD megjelenése. A demó látszólag a Lifeforce folytatás, de aztán teljesen új irányt vesz és nekem némi Fairlight-fricskának tűnik. Kedvenc másodvonalas csapatom, az Pyrotech is képviseltette magát, de ők inkább Unreal-ra támaszkodtak. Aikapallo zenéje ismét nagyot ütött. A design is rendben volt. Az Adapt a Notch motort vette használatba, de nem tolták túl, könnyed demót raktak össze, látszólag amolyan sétagalopp volt nekik ez az Assembly, bár a leírások alapján hajrázniuk kellett a végén.

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr7718200303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása