HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Function 2023

2023.09.13. 13:00 Travis.CG

Amint bekapcsoltam a laptopom, az rögtön rácsatlakozott a party weboldalára. Ez egy jó mondat lenne a "honnan tudod, hogy visszajáró scener vagy" kezdetű felsoroláshoz.

Ennek ellenére nagyon furcsa itt lenni. Már három óra, és látszólag nagyon kevesen vannak. Máskor már nem volt hely a kisteremben, most meg a fele üres. Azért elhoztam az egyik projektemet arra az esetre, ha nem tudnám elütni az időt. Csak halkan gépelem ezeket a sorokat, mert mellettem Visage interjút ad. Nem is akarok zavarni, ezért kicsit kimegyek, ahol Pista arról beszél, milyen érzés neki a friss apaság. Most épp ezért nem tudott release-t hozni. (Bár én nem emlékszem, hogy egyszer is beadott volna valamit.) Közben Adt dobál valami apró műanyag karikával. Azt hiszi nem látom.

Kicsit olyan érzésem van, mintha az emberek lemondtak volna a partiról, csak mert az utolsónak van beharangozva. Furcsa. Talán később többen lesznek. Kint sétálva hurkapálcára ragasztott rajzolt figurákat lehetett látni.

Négy óra után már tényleg többen voltak. Találkoztam Grass-al. Örültem, hogy eljött, mert korábban arról beszélt, lehet, hogy kihagyja a partit. Kaptam tőle matricákat, amelyek design-ban utaltak a demójukra. Megcsodáltam Ratman hatalmas billentyűzetét is.

bigkeyboard.jpg

A zene kompóra nem lehet panasz, egészen sok dallamos alkotást adtak be. A kompót egyetlen apróság zavarta meg, a grillsütő. Illetve az elosztó, ami a feltöltésért felelős eszközöket és a grillsütőt is ellátta árammal. Úgyhogy volt egy kis szünet. A MoonShine egy másik tagja is indult a kompón egy SID zenével. (Utolsó előtti lett, ami nagyon letörte, próbáltuk vígasztalni, már amennyire Discordon ez lehetséges.) Mikor minden lement, mögöttem egy külföldi sajnálkozott, hogy nem indult, mert könnyű győzelme lett volna. Hahaha, a kis elbizakodott.

A grafikák is nagyon jók voltak. A retro vonal volt az erősebb. Grass képe nagyot ütött. Kézzel rajzolt képek viszont kevesebben voltak. A fotóknál elég sokáig nem mutatták a képemet, amiért azt hittem, hogy előzsűrizték, mint tavaly. Magamban fortyogtam, hogy a penészes kenyérről készült képet leadták, az én képemet meg kidobták. Utólag visszagondolva azt hiszem, nem volt előzsűri, láthattunk minden képet.

A játékok között volt egy Duke Nukem feldolgozás, Feryx két játékot is készített, amiből az egyik valami poén Matthew-al a főszerepben. Gondolom ez valami válasz arra, hogy Matthew QBParty-ra adott be egy játékot, amiben Feryx szerepelt. Majd következett egy játék, amiben hurkapálcán mozogtak a rajzolt karakterek. Hmm, a kertben nem ilyesmiket láttam?

A folyosón összeakadtam Grassal, aki megjegyezte, hogy kíváncsi a Linuxos demómra. Erre Dev0 megkérdezte, milyen Linuxot használok, aminek az lett a vége, hogy hosszasan értekeztünk a disztribúciókról, a wild kompóról meg lemaradtam. Azért Viti újabb lézershow-ját sikerült megnéznem.

A régi gépek kompóján azt vettem észre, hogy a Plus/4 scene kezd éledezni. Már Árkon is mozgolódtak. Úgy tűnik nem csak egy fellángolás volt, hanem komoly visszatérés. Lethargy nagyon hangulatos demót adott be, ami nem scroller. Nem kedvelem a scrollereket.

A 256 byte intrókat a nyugi teremben néztem végig. Szerintem nagyon jók voltak, a szokásos Function-ös szintet hozták. Bár mögöttem valakinek mindegyikre volt egy lefitymáló megjegyzése. A legtöbbet hangoztatott ez volt: "Ez is shadert programozott", ami arra utalt, hogy az effekt a ShaderToy-hoz hasonló látvánnyal bírt. Még HellMood-ról is megállapította, hogy "nem olyan jó programozó", mert csak 32 byte-ban tud igazán kiteljesedni, 256 byte-ot nem tud rendesen megtölteni tartalommal, csak sok 32 byte-ból rak össze egyet. Nem is tudom, mit kellene szólni az ilyen megjegyzésekre. Talán semmit. HellMood ott lesz a dobogón, a mögöttem ülő meg nem.

Kicsit kimentem, ahol Higher/Than-el találkoztam. Gyerekestül. Épp Citrussal vitatták meg a matematikai deathmetált, vagy mi a fenét, amikor odaértem. Netro apai örömök elé néz, ezért érthető módon arról is sok szó esett. Láttam Blueghost-ot is, sajnos nem tudtunk beszélni, pedig kíváncsi lettem volna, mi van vele, kihagyott pár partit. Matthew teljesen bezsongott, hogy demóban lesz a zenéje. Próbáltam elmagyarázni neki, hogy én nem vagyok egy top kóder, ráadásul grafikusnak még annál is rosszabb vagyok, és ezt a kettőt nem fogja tudni ellensúlyozni a zenéje. Az üzenetem nem ment át, az eufória cunami elsöpörte. Ismét elmesélte, mennyi energiát ölt bele a zene elkészítésébe, én meg ismét végighallgattam. Remélem nem lesz nagyon csalódott, ha meglátja a végeredményt.

Mivel már öregszem, a koncerteket át szoktam aludni, hogy bírjam az esti gyűrődést. Hét perccel ébredtem fel a kompó előtt. Felkaptam a laptopot, majd indultam a szervezők felé. Ugyanis az volt a linuxos kompógép. Gyorsan beállítottunk mindent, majd lementem a nézőtérre. Az intrók most nem voltak annyira emlékezetesek. Conspiracy bemutatta, hogy mire számítsunk tőlük legközelebb, és igen, nagyon fogom várni, mit fognak legközelebb beadni az új tool-al. The bad sectors a potya 5k-val foglalt magának egy dobogós helyezést a 64k-k között. Ezt nekem is el kellene sütnöm egyszer. Archee golyós-zenés flippert csinált, ami erősen hajaz egy korábbi zongorázós intrójára.

Aztán jöttek a demók. Lement a demóm és nem fújogtak, úgyhogy ez már egy fél siker. Utánam jöttek az igazi indulók. Kaptunk két Function búcsúztató demót. Netro break táncos demója jó volt. Azt hiszem nem motion capture volt a mozgás, ami azt jelenti, hogy sok munka lehetett a táncrészletek leanimálása. Slyspy megmutatta, hogy BoyC új tooljával is hasonlókat tud, mint a korábbival. A Crisis Production pedig továbbra is krízisben van, amit demókészítésbe vezetnek le. A TGD demója, a Nulla nevével ellentétben sokkal több volt annál. Jimmi később azt írta, hogy a modellek alacsony poligonszámúak voltak, de nekem ez nem tűnt fel. A CSG effektek szerintem nagyon jól néztek ki.

Végül jött az, amire senki nem számított: az Ümlaut Design para-demója. A kézi kamerás jelenetek, VHS-t idéző képi világ és paráztatás ezerrel. Szerencsére nem tolták túl a jumpscare részeket. Állítólag vannak kapcsolatok a jelenetek között, de otthon háromszori megnézésre sem jöttek át nekem. Például az elején a hotelszoba ég, de ezt nem tudom, honnan lehetne tudni. Ha Gargaj nem mondta volna el, rá nem jöttem volna magamtól. Ettől függetlenül nagyon újszerű, friss és ötletes. Ráadásul Gargaj új embert hozott be a demoscene-be ezzel az alkotással, aki így sikerélményhez is jutott.

Később páran arról elmélkedtünk, hogyan csinálták a kézikamerás felvételeket. Én mobiltelefonra tippeltem, de Archie szerint ehhez nem elég a gyorsulás szenzor, kell a kamera is, ami a szenzor pontatlanságát ellensúlyozza. Ez szerintem túl bonyolulttá tette volna az egész demó elkészítését. Végül kiderült, hogy Oculus Rift állt a háttérben, mert azt egyből lehet Blenderbe integrálni.

A compóblokk után egy kisebb beszélgetés alakult ki Feryx, Matthew és köztem. Feryx felismerte, hogy azért a béna tartalom ellenére az engine-em kódja talán használható lenne másra is. Megkérdezte, miért nem őt kértem fel a modellek és textúrák elkészítésére. Honnan kellett volna tudnom, hogy őt kérjem meg? Matthew sem kenődött el teljesen, szeretne még egy közös munkát. Ha így nézzük, akkor nem is volt kudarc a demó. Kérdeztem Higher/Than-t is, mit szólt a greetings részhez, amire csak annyit válaszolt, hogy örült neki, de elírtam a csapat nevét. Francba!

Az eredményhirdetés is elég jól alakult. Kiderült, hogy a képem első lett! Ennek nagyon örültem. Eredetileg a képet egy pályázatra akartam beadni, de végül lustaságból nem töltöttem fel. Utólag ez jó döntésnek bizonyult. Ha a pályázatot megnyerem, annak sem örültem volna úgy, mint a Function első helynek.

dij.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: demoscene

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr1518210871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása