HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Infókufárok

2024.01.08. 15:23 Travis.CG

Megvolt az év első megbeszélése is. Ahogy az a bioinformatikai munkagépeken lenni szokott, a tárhely betelt, és bővíteni akartunk. Ennél az egyetemnél két storage van a felügyeletem alatt. Az egyikben 36 darab 1Tb-os diszkek vannak. Gondoltam, mi lenne, ha nem vennénk új kontrollert, amibe diszkeket pakolunk, hanem eleve csak a diszkeket cserélnénk ki a meglévő kontrollerben. Én naív.

A csoportnak tetszett az ötlet, mert olcsóbban jönnénk ki. Az informatikai osztályról meg is kérték az árajánlatot, amire jött egy méreg drága terv. Volt benne kb. százezerért beüzemelési díj, egy kiegészítő kontroller 1 milláért, meg 8 diszk. Néztem, mi a fene ez? A cég kért egy megbeszélést is.

Ahogy az informatikai embereknél lenni szokott, a Zoom konferencia nem indult zökkenőmentesen. Először én nem tudtam belépni, mert nem tudtam a belépési kódot. (Pedig a konferencia kezdeményezője állította, hogy olyat nem állított be) Azután a másik fél nem tudott belépni, mert újratelepítette a gépét, vagy mit csinált.

De azért sikerült megoldani a problémákat. Kérdezték, mit gondolunk az árajánlatról. Mondtam, nekünk csak diszkek kellenek, mert a dobozra (kontroller) nincs szükségünk. Erre a céges emberkék lefagytak. Ők még ilyenről nem is hallottak! Rögtön beindult a salse-ösztönük. Elkezdték bizonygatni, hogy milyen nehéz lesz a migrálás. Aggódtak a lecserélt diszkek miatt, amik csak a polcon fognak porosodni kihasználatlanul. Elkezdtek fenyegetni: A garancia csak addig fog élni a diszkekre, amíg a kontroller garanciája él. Végül bevetették az érvelés nagyágyút: Ilyet nem szoktunk csinálni.

Ez utóbbi megjegyzéstől a hátamon feláll a szőr. Úgy hangzik, mintha nem ismernénk az okokat, csupán ész nélkül megismétlünk egy cselekvéssort, mert korrábban is megismételték. Sőt, determináljuk az összes jövőbeli cselekedetünket, mert ha mi így oldunk meg valamit, akkor a jövő embere is csak e szerint végezheti a dolgát. Nem kell gondolkodni, nem kell optimalizálni, csak elfogadni, hogy ezt így kell csinálni.

Mondtam nekik, hogy elhiszem, hogy az a dolguk, hogy minél több szükségtelen eszközt sózzanak ránk sok pénzért, de nekem meg az a dolgom, hogy minél több tárhely legyen. És ha 1 millát kiperkálunk egy plusz dobozra, akkor kevesebb pénz jut diszkekre.

Bizonygatták, hogy ők az ügyfél igényeit nézik, és az én igényem az, hogy legyen még egy doboz a szerver teremben. Mert ha a 8Tb-os diszkeket kicserélem 12Tb-osra, akkor nem nyerek annyi tárhelyet.

Mondtam, hogy a diszkek 1Tb-osak, van belőle 36 darab. Ők állították, hogy én nem felügyelek ilyen tárhelyet, mert nekik fel van írva minden, és ott nincs ilyen, de most újra megnézik, csak az én kedvemért. Gondoltam magamban, én a megbeszélés előtt már ellenőriztem, és tisztában vagyok milyen gépeket felügyelek, de gondoltam, jobb, ha ők sülnek fel.

A megbeszélésből fél óra ment el arra, hogy keresgéltek, nézelődtek, sápitoztak, hogy új laptopjuk van, félig szabadságon vannak, nem találják a keresett információt. Kezdett elegem lenni belőlük. Miért kell nekem bármit is bizonyítanom? Beléptem a management felületre, megosztottam a képernyőt és szépen megmutattam nekik, miről is beszélek. Ott voltak az 1Tb-os diszkek, minden, amiről beszéltem. Utána ők is megtalálták a saját dokumentumaik között a kérdéses eszközt. És megígérték, hogy új árajánlatot adnak, ahol ezt figyelembe veszik. Meg azt is érszrevették, hogy mindjárt lejár ennek a kontrollernek a garanciája, majd adnak garancia kiterjesztést is. Szigorúan DKÜ-s áron, mert hát DKÜ-n keresztük kérték az árajánlatot. Ők nem tehetnek erről.

Kicsit úgy érzem magam, mint a motoros banda Az igazság ára című filmben. Lehet, hogy lealkudtam a doboz árát, de megfizetem azt a garancia kiterjesztéssel.

Alaptalan volt a félelmem. Az új árajánlatban rögtön találtak egy másik gyenge láncszemet is. A dobozban ugyanis csak 2.5-es diszkek férnek, márpedig ebben a méretkategóriában nincs nagyobb tároló kapacitás. Azért megjegyezték, hogy SSD-vel is kérhetem a szerver bővítést, a meghajtók darabja 1 milla. Tudják, hogy nincs annyi pénze a csoportnak. Sakk-matt: nem ússzuk meg az új dobozt.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9218296355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása