HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

  • sdani: Sajnos nekem is hasonló érzéseim vannak az R kiszorulásával kapcsolatban. Remélem jobban fogja tar... (2024.04.29. 10:48) R meetup
  • sdani: Nagyon jók ezek a bejegyzések! Feszültséggel teli, fordulatos, mint egy jobb krimi. :D Abba ne hag... (2024.04.29. 10:35) Wgel CTF
  • sdani: @Travis.CG: Egy kis szerencse sosem árt. :D (2024.03.01. 13:19) A bioinformatika helyzete 2024-ben
  • Travis.CG: Szóval az akadémiai szféra mazochistává tett, amit a Pinephone-al élek ki? Hmm, érdekes összefüggé... (2023.10.05. 18:23) Új barátom az Informatikai titkárságról
  • Travis.CG: Túl nagy a hype körülötte, ezért túlzó elvárások vannak vele szembe. Ha a korábbi chatbotokhoz kép... (2023.02.28. 06:28) chatGPT, a bioinformatikus

Presztizs

2011.06.13. 08:55 Travis.CG

Azt hiszem jó hatással vagyok a mukatársaimra. Eddig könnyedén kijelentettek dolgokat, majd mindenféle ellenőrzés nélkül elterjesztették, amit később mások igaznak fogadtak el. Ilyen kijelentés például, hogy az Amazonon a programok futását az I/O műveletek visszafogják. Ilyenkor én mindig megkérdeztem, hogy mire alapozzák a kijelentésüket, van-e bizonyítél, esetleg megmérték-e valamilyen módszerrel.

Szép lassan eljutottunk oda, hogy validálunk, ellenőrzünk, és nem csak valami homályos látomás alapján teszünk kijelentéseket, hanem tények birtokában.

De én továbbra is csak egy kis morzsa vagyok a gépezetben. Még nincs doktorim sem. Mi történik, ha két különböző ember elméletileg hasonló mérése nem egyezik meg? Mi történik, ha egy híres, külföldön tanító professzor egyszerű vizsgálatát megismétlem, és különböző eredményt kapok? Ez a professzor pedig nagyon híres. Egy zseni, egy művész. Olyan gondolatok megálmodója, amire mások képtelenek.

Vele szemben én egy senki vagyok. A proffal már találkoztam, de annak ellenére, hogy többé-kevésbé egy témán dolgozunk, a nevemet sem tudja.

Ilyenkor az a reakció, hogy bizonyára én szúrtam el a vizsgálatot. Ennek megfelelően leellenőriztem a vizsgálat menetét és megismételtem azt. A különbség megmaradt. Hibakeresés, hiba megtalálása. Az eredmények megváltoztak, de a különbség továbbra is megmaradt. Végül eljutottam oda, hogy minden apró hibát kijavítottam, amit csak találtam, de a különbség megmaradt.

Ezek után kénytelen voltam levonni a következtetést, hogy a sztárprofesszor megoldása a hibás. Csakhogy hiába mondom, hogy többszöri ellenőrzés után is ott a különbség. A főnököm, aki rá sem nézett az adatokra, sem a vizsgálat menetére, egészen biztos benne, hogy csakis én szúrhattam el valamilyen lépést. A professzort nem lehet megkérni, hogy egy ilyen bagatel hiba felderítésében segítsen, pláne nem lehet feltételezni, hogy ő elronthat valamit. Helyette egy másik ember, tőlem függetlenül megismétli a vizsgálatokat. Majd utána kiderül, hogy merjük-e zavarni a nagy embert.

Szerkesztés: A megoldás roppant egyszerű volt, nem ugyan azokat a paramétereket használtuk, tehát mindenkinek igaza volt.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr402979584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása