HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Tanulás és újratanulás

2012.11.21. 21:07 Travis.CG

A bioinformatikában az a szép, hogy soha nem lehet abbahagyni a tanulást. Ha a valakinek biológiai háttere van, fel kell zárkózni informatikából, matematikából. Ha másik tudomány területet tanult az egyetemen, akkor a hiányzó kettőből válogathat. A MaBIT-es beszélgetésekből is kiderült, hogy az egyetem önmagában nem elég, hogy valaki mindhárom területen elmélyedjen. Szerencsére az internet korában erre nincs is szükség. Rengeteg helyről beszerezheti az ember a hőn áhított tudást.

Az én személyes kedvencem a Cursera. Már megcsináltam a Machine Learninget, a Computer Visiont, Statistical One-t, Computing for Data-Analysist. Eddig egyedül a Computer Vision nem sikerült. A vizsgán 70%-t kellett volna elérnem, hogy kapjak róla papírt. Ennek ellenére gazdagodtam néhány fogalommal, amit a demók írásánál fogok kamatoztatni. Az OpenCV sok eljárása sem fekete doboz immár.

A Machine Learninggel egyidőben csináltam a Caltech hasonló nevű kurzusát, Ez sokkal matematikai központúbb volt, mint a Courserás. A házi feladatok nagy részét nem is tudtam megcsinálni, de az előadások adtak egy olyan szemléletet, hogy megértettem sok eljárás hátterét is. Ráadásul kénytelen voltam megtanulni a parciális deriváltakat.

Már mások is felfigyeltek az on-line tanulás lehetőségeire. David Searls írt egy remek összefoglalót az ingyenes forrásokról.

Sajnos a tudás olyan, mint a nők. Nem elég megszerezni, meg is kell tartani. Megkért egy dietetikus hallgató, hogy az egyetemi levelező képzésén tanult genetikában segítsek neki, mert nem tudja megcsinálni a házi feladatnak feladott keresztrejtvényt. Nagy fellengzősen arra gondoltam: Ugya, mi olyat tanulhatnak, amire én ne tudnám a választ? Majd azon kaptam magam, hogy Wiki és Gugli felváltva súgnak nekem. Rájöttem, hogy a biológiát sem árt átismételni. Szerencsére a Cursera ebben is segít. Az Experimental Genomics célja, hogy az alapképzésen túl átfogó képet adjon a laboratóriumi vizsgálati módszerekről. A házi feladatok része, hogy tudományos folyóiratok cikkeit kell olvasni és azokról hol rövid ismertetőt, hol kritikát kell megfogalmazni. Ezután a kurzus résztvevői egymás írásait javítják egy megoldókulcs segítségével.

Azt azért nem árt megjegyezni, hogy a Coursera nemrég indult, tehát elképzelhetőek kisebb-nagyobb fennakadások a rendszerben. Ezek egy része külső okokra vezethető vissza: Amikor a GoDaddy szünetelt, a kurzusok nem voltak elérhetőek. Más részüket belső problémák okozzák. A kurzusok videóihoz tartozó feliratok néha hiányoznak, az egyik házi feladat kérdéseit nem lehetett közvetlenül elérni. Mire valaki a kurzus fórumán belinkelte azt, addigra lejárt a határidő. A vizsgajegy 50%-ért ez a házi felelt, tehát itt már buktam a teljesítés feltételét. A Caltech YouStream-en követhető, néha ez sem volt elérhető.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr354885611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása