HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Tanulj tinó

2018.04.20. 12:57 Travis.CG

Azt hittem matematikából már mindent tudok, amit egy biológusból képzett bioinformatikusnak tudnia kell. Tudom, hogy az eredmények statisztika nélkül is látszanak, miként szabaduljak meg attól a csúnya log-nak rövidített izétől. Ezeket az ismereteket nem lehet az iskolapadban elsajátítani, ahogy mondani szokás, "erre az élet nevel".

De ezen a héten bebizonyosodott, hogy igenis van még mit tanulnom. Ráadásul ez a tudás igen alapvető, mert a lebegőpontos számábrázolással van kapcsolatban.

Egy projekthez kellett kb. 27 táblázatot generálnom. Mikor mindennel kész voltam és elküldtem őket, azt a feladatot kaptam, hogy az összes táblázatot készítsem el újra, hogy csak két tizedes jegyet tartalmazzanak! Az indoklás az volt, hogy "a második tizedes jegy után csak zaj van".

Mit lehet tenni? Senki nem akarja zajjal feltölteni a táblázatát, nem igaz?

Mikor végeztem és a szignifikáns sorokban a p érték mind 0 lett, akkor teljesen biztos voltam benne, hogy jól dolgoztam és semmi zaj nem maradt.

 

2 komment

Címkék: életmód

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9813847168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

H2CO3 2018.04.23. 10:50:38

"azt a feladatot kaptam, hogy az összes táblázatot készítsem el újra, hogy csak két tizedes jegyet tartalmazzanak!"

Hmmm, akkor a feladat megfogalmazása volt a pongyola, és a csupa 0-val technikailag valószínűleg helyes eredményt kaptál. Valószínűleg inkább azt akarták Neked mondani, hogy két _értékesjegyre_… :)

Travis.CG 2018.04.23. 13:25:46

Nem, biztos, hogy nem. Pont ma javasolták, hogy az adatokat normalizáljam, hogy az átlag 1000-re essen, mert akkor a tizedespontot is meg lehet spórolni és még kisebb lesz a táblázat.
süti beállítások módosítása