HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Mentsük, ami menthető

2018.07.02. 21:55 Travis.CG

Az egyik szerverré előléptetett PC bemondta az unalmast. Mégpedig az, amelyiken mindenki vigyorogva mutatja, mennyire jól érzi magát a csoportunkban és mennyi-mennyi impakta faktort kapart össze az évek során. A főnök kezembe nyomta a gép lelkét képező vinyót, hogy próbálja meg kimenteni a csoport honlapot. Ő maga megpróbálta, de a vinyón "nem látszik semmi, még az otthoni gépen sem". Ezen nem is csodálkoztam. Linuxos fájlrendszer ritkán látszik Windows alól.

- Kicsit kiegyengettem a csatlakozókat - mondta búcsúzóul.

Csing-csing-csing - szólt a vészjelző a fejemben. Mitől görbült el? Megnéztem a csatlakozót, és először fel sem tűnt a turpisság.

broken.jpg

Ennek így kellene kinéznie:

good.jpg

Éljen a változatos munka, még halálra untam volna magam. Mikor először csatlakoztattam a gépre, a vinyó nem látszott, bizonyára nem volt jó az érintkezés. Aztán Szent McGyverhez fohászkodva megjött az ihlet:

contact.jpg

LVM-es partíció volt rajta, az lvscan paranccsal megkerestem az eszközt és gond nélkül felcsatoltam. A /var/www konyvtárban megtaláltam a honlap anyagát, de azt is észrevettem, hogy Drupal alapú, tehát szükségem lesz az adatbázis bejegyzésekre is.

A settings.php-ból megtudtam, hogy Postgres-ben tárolták a cuccot. Szuper, életemben nem használtam. A netet böngészve megkerestem a biztonsági mentés opciókat. Mivel csak a fájlrendszerhez fértem hozzá, pg_dump szóba sem jöhetett. Lementettem a /var/lib/postgresql/9.4/main könyvtárat és reménykedtem benne, hogy nincs semmi eldugott konfig, ami nem szabvány viselkedésre kényszeríti a rendszert.

Az adatok megvoltak, már csak migrálni kellett. Kiválasztottunk egy másik leharcolt PC-t a szerver parkból, amin már futott egy weboldal és az mellé próbáltam tenni. A weboldallal nem volt gond, hiszen azt a megfelelő helyre másoljuk és kész, de az adatbázissal ezt nem tudtam megtenni. Felül írtam volna a már létező bejegyzéseket.

Nem volt más megoldás, mint telepíteni Postgrest a gépemre, belerakni a fájlokat, majd a pg_dump-al kimenteni az adatokat. Akkor az eredmény egy csomó SQL utasítás lesz és azt már könnyedén berakom a végleges helyére, a létező adatbázisok mellé.

Sajna az én Kubuntu verziómhoz nem volt csomag repo, csak a páros verzió számúakhoz. Oké, fordítsunk egyet magunknak forrásból. De melyik verziót? 9.4, addig oké, de mennyi különbség van az egyes alverziók között? Lesz-e kompatibilitási gond? Azután gondoltam egy merészet. Mivel mindkét PC-t ugyan az a rendszergazda telepítette, feltételeztem, hogy ugyan azokat a szoftver komponenseket használta. Rövid kutakodás után az új gépen megtaláltam: 9.4.15. Ez lesz a szerencseszámom.

A fordítás simán ment. Mivel nem terveztem sokáig használni, csak a tmp-be raktam és az inidb-vel ott hoztam létre az adatbázisok helyét is. Következett a nagy pillanat. Vajon képes lesz egy "megegyengetett" csatlakozójú merevlemezről lementett, ismeretlen verziójú adatbázist beolvasni valami, amit maga fordítottam a /tmp könyvtárba?

Igen, a dolog működött! Az import már nem volt vészes, bár nem volt elég jogosultságom, úgyhogy a rendszergazdának is kellett ügyködni egy kicsit.

Az impakt faktor dicsőség táblát ismét megcsodálhatja mindenki. A Világ megmenekült, hála a Pindúr Pandúroknak.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9014081255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása