HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Mások hibáztatása

2019.06.28. 10:58 Travis.CG

Másokat hibáztatni egyszerű. Másokat hibáztatni könnyű, mert ezzek kifejezhetjük saját felsőbbrendűségünket. Rámutathatunk a gyarló alakra, miközben mi, a hiba felfedezői tökéletességünk teljes tudatában emelkedünk az égig, ahol vár a glória. Még több alantas emberre mutatunk, tovább emelkedünk. Egészen addig...amíg rá nem jövünk, hogy mások ócsárlása közben mennyi hibát követtünk el.

Megkértek, hogy telepítsek egy rakás bioinformatikai programot egy olyan gépre, amin alig van használható program, a rendszergazdák nem válaszolnak a levelekre, furcsán van konfigurálva és szinte semmihez nincs jogosultságunk. Egyszóval a szokásos felállás.

El is kezdtem telepíteni a programokat a progs könyvtárba. Mindegyik program saját alkönyvtárat kapott. A munka során a szerverre néha nem lehetett belépni, néha teljesen le volt terhelve, egyszóval semmi rendkívüli nem történt.

Egészen a Fusioncatcher telepítéséig.

A program igyekszik megkönnyíteni a függőségek telepítését, ezért egy kérdés-felelet formájában feltelepíti a neki szükséges összes adatot, programot, mindent, a saját könyvtárába, másoktól rejtve. Legalábbi ez az alapértelmezett beállítása. Bitmumus viszont javasolta, hogy ne a fusioncatcher könyvtárába tegyem a programokat, hanem a progs könyvtárba, mert akkor mindenki tudja használni. Ezt remek ötletnek tartottam. Telepítés során meg is kérdezte hova telepítse a blat, STAR, liftover, stb. programokat. Én pedig minden egyes alkalommal kértem, hogy a progs könyvtárba tegye.

A végén gondoltam megnézem, mit is alkottam. A progs könyvtárban csak a seqtk program ült nyugalomban. De miért nem a saját alkönyvtárában? Hol van a többi program, amit már felraktam? Biztos megint valami fájlrendszer hiba, ami múlt héten is volt. Miért nem lehet rendesen megcsinálni egy szervert?

Elpanaszoltam mindenkinek, micsoda trehány munkát végeztek a rendszergazdák, mennyire hátráltatják a munkánkat és még csak nem is válaszolnak a levelekre, amit küldünk nekik.

Este lefekvésnél is csak ezen rágódtam, amikor megértettem, mit is csináltam. A fusioncatcher megkérdezte, hova tegye a programokat, én meg az összes program szülő könyvtárát adtam meg! Amit létrehozott (ergo törölt minden tartalmával) és beletette a kérdéses programot. A következő program telepítésénél ugyan így jártam el, és természetesen a Fusioncatcher teljesítette is a kérést. A végén ezért csak az utoljára telepített programot, a seqtk-t láttam.

Nem volt semmiféle fájlrendszer hiba, sem tehetetlen rendszergazdák, csak egy ostoba bioinformatikus, akinek könnyebb volt másokat hibáztatni, mint felismerni saját tehetetlenségét. Másnap töredelmesen be is vallottam bűnömet.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda bioinformatika

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr7714911400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása