HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

tmux: screen szteroidokon

2020.03.01. 22:52 Travis.CG

A screen-t nagyon szeretem, mert megadja nekem mindazt a terminál támogatást, amit egy SSH kapcsolat elvesz tőlem. Egyik hátránya, hogy könnyű elveszni a megnyitott ablakok sorában. Másik hátránya, hogy néha jó lenne két ablakot látni egyszerre, amit jobb híján az ablakok gyors váltogatásával próbálok orvosolni.

De mindez már a múltté, mert megismertem a tmux-ot. Ebben nem csak különböző ablakokat nyithatok meg, de a képernyőt fel is bonthatom kisebb darabokra, vizszintesen vagy függőlegesen. Az egyikben futhat a top, miközben a másikban írhatom a szkriptet, amivel felzabálom az erőforrásokat.

Ha ez még nem lenne elég, kapok kis státusz mezőt a képernyő alján, ahol láthatom, mennyi ablakot nyitottam meg, melyik az aktuális, mi a pontos idő, melyik gépen vagyok. Nem keverednek össze a munkafolyamatok.

A mágikus billentyűkombináció, a ctrl + b (szemben a ctrl + a-val, amit a screennél használtunk). Ez azért is jó, mert a screen belsejében indíthatok tmux-ot. Ennek természetesen alapvetően nem sok értelme van, én is egy véletlen folytán jöttem rá, de akkor nagyon hasznosnak bizonyult.

Nekem ugyanis be kell lépnem A gépre, hogy elérjem B gépet, ahol az érdemi munkát végzem. De néha A gépen is kell dolgozni. Ha A gépen elindítom a screen-t, majd egy másik ablakban belépek B gépre, ahol tmux-ot futtatok, akkor A gépen a screen parancsaival tevékenykedhetek, míg a tmux-al szabályozhatom B gépet. Nem állítom, hogy ez egy követendő példa, vagy értelmes munkamódszer, de meg lehet tenni.

A dokumentációja külön weboldalt kapott. Ezért bárki azonnal megtalálja a neki szükséges billentyűzet kombinációt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr3315479910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása