HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

Windows túloptimalizáció

2023.01.14. 15:20 Travis.CG

Sajnos nem értek annyira a Windows-hoz, mint kellene, de ez nem szokott megakadályozni abban, hogy "optimalizáljam" a rendszert. Az optimalizáció abból szokott állni, hogy nézem a szolgáltatásokat, és amelyiknek nem tetszik a neve vagy a leírása, azt lekapcsolom. Ha semmi furcsát nem látok a rendszeren, akkor úgy hagyom.

Egy fél év után kicsit furcsa volt, hogy már egy ideje nem kapok frissítéseket, de nem foglalkoztam vele különösebben, azt hittem ez a rendszer is elérte azt a pillanatot, amikor a Microsoft elengedte a kezét. Én egészen jól megvoltam, ment a videó vágó, a kedvenc játék működött és futottak a demók. A többi nem érdekelt.

Aztán láttam egy jó kis csomagot Sysinternals néven, és úgy gondoltam, hasznos lenne nekem. Mert igaz, hogy nem értek a Windows-hoz, de miért ne állítgassam még jobban? A programot csak és kizárólag a Microsoft Store-ban lehet megszerezni (igen, van live verzió, ami a neten fut, de az nem az én gépemen van). Legnagyobb meglepetésemre a Store nem működött...

Abban biztos voltam, hogy 8 hónappal ezelőtt még működött, mert egy másik programot onnan szereztem be, de hogy mi történt közben, amitől elromlott, azt nem tudtam. Illetve sejtettem, a sok rendszer szolgáltatás kapcsolgatása a ludas, és már a fene sem emlékszik, hogy melyiket mire állítottam.

A legfurcsább az volt, hogy a Store szerint nem kapcsolódok az internetre, holott ment a GTA, ment a böngésző. A programok lelkesen kutattak frissítések után.

Megint elkezdtem visszakapcsolgatni szolgáltatásokat, amelyek neve alapján úgy gondoltam, köze lehet a problémához. Egy csomót visszakapcsoltam, mégsem lett semmi haszna.

Kénytelen voltam a neten túrni segítséget. A legtöbb nagyokos azonnal a teljes rendszervisszaállítást javasolta, de ehhez nekem nem füllött a fogam. Annyi felesleges fájl van a gépemen, hogy azt mind nem akarom lemásolni, majd a visszaállítás végeztével visszamásolni. A sok, elvault fejlesztőkörnyezetről nem is beszélve, ami mind azért van telepítve, hogy egyszer majd egy demó készítésére fogom használni őket. Más megoldás kell.

Találtam egy megoldást, amivel csak egy komponenst lehet visszaállítani. Ez viszont nem akart működni. Továbbra sem látta az internetet.

Mivel igazából a Sysinternals nem nagyon hiányzott, a géppel meg mindent meg tudtam oldani, amit kellett, ezért nem volt nagy hajtóerő, hogy megoldjam a problémát. Minden nap kicsit turkáltam a fórumokat, klikkelgettem öt percig, majd hagytam a fenébe.

Egyik nap viszont valami miatt a frissítés kezelőt kezdtem el nézegetni. Láttam, hogy be van ragadva egy csomó frissítés. Ez az egyetelen dolog, amit soha nem piszkálok. Ha látom, hogy egy szolgáltatásnak köze van a frissítésekhez, akkor békén hagyom. Akkor meg miért nem működik?

Ekkor már gyanús volt, hogy valami nagyon el lett rontva. Észrevettem, hogy a Defender sem szed le újabb adatbázisokat. Mi a fene? Hekker támadás? Mi a túró van itt? Hirtelem megjött a motiváció, hogy rendbe rakjam a dolgokat.

Bár a böngésző és az online játék ment, azért megnéztem az eszköz kezelőt. Az ethernet vezérlő mellett egy sárga háromszög volt, hogy nem megy. Ha nem megy, akkor hogyan böngészek? Itt is rámentem a hibaelhárításra, a Windows dolgozott egy csomót, majd kiírta, hogy a hibát nem tudja kijavítani. He?

Azért még egyszer lefuttattam, de most sem jártam szerencsével. Végül találtam egy olyat, hogy hálózati rendszer alaphelyzetbe állítása. Kicsit hezitáltam, mert még elronthatom úgy a rendszert, hogy sehogy sem lesz internet a gépen, az pedig rosszabb a jelenlegi állapotnál. Végül megvontam a vállam, és ráklikkeltem, újraindítottam, és tényleg nem volt net.

Az eszközkezelőnél most már nem sárga háromszög, hanem egy nagy piros X szerepelt a hálózati vezérlő mellett. Ráklikkeltem a driver telepítésére, mire kiírta, hogy majd megpróbálja a netről is leszedni a megfelelő programot, ha nem sikerül elsőre telepítenie. Gondoltam magamban, azt ugyan próbálhatod.

Meglepetésemre feltette a drivert. Aztán ment a böngésző, ment a GTA. Huh, a nehezén túl vagyunk. Majd a Windows Update behozta a fél éves lemaradást. A vinyó úgy kerregett, azt hittem szét fog esni. Mindezek megkoronázásaként felment a Sysinternals is.

Csak ültem és néztem. Hmm. Ezek szerint nem az "optimalizációm" miatt nem ment a Store. Úgyhogy visszamentem a szolgáltatások listájára és elkezdtem kikapcsolgatni azokat, amelyek neve nem tetszett.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszergazda

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr9918025182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása