HTML

Az élet kódjai

Csináld maga. Senki nem csinálja meg helyetted.

Friss topikok

TV borzalom

2023.02.10. 22:50 Travis.CG

Az ünnepek alatt a családok látogatásánál van egy kis retro érzés, mert ott még szoktak TV-t nézni, sőt még a beszélgetések egy része is a TV műsorokról szólt. Ez a rosszabb helyeken éneklős-táncolós-SMS-szavazós műsorokat jelent (tudjátok, sztárok, akik más sztárokban vannak, mindenféle szexuális utalás nélkül), a jobb helyeken ismeretterjesztő műsorokat fed le. De azért utóbbiaknál is észnél kell lenni.

Az egyik műsor a Naprendszer bolygóit mutatta be, éppen a Plútónál jártak, ami nem is bolygó, de mindegy. Még én is szívesen belenéztem, mert a New Horizons eredményeit is bemutatta. Az elejével nem is volt semmi baj. Lehetett gyönyörködni a vulkánokban, amik nem lávát, hanem jeget lövelnek ki magukból.

Aztán jöttek a pontatlanságok. Például rámutattak egy vörös foltra, ami szerintük ammónia. Ezen annyira nem akadtam fel, mert az ilyen ismeretterjesztő műsorok szeretnek egyszerűsíteni. Tehát bármilyen ammónia csoportot tartalmazó vegyületre simán rámondják, hogy ammónia, hogy egyszerűbb legyen. Még akkor is, ha minden általános iskolás tudja, hogy az ammónia színtelen.

De amin már összehúztam a szemöldököm, az a következő volt: A Plútó légköre napfény hatására bomlik és a bomlástermék összeáll nehezebb molekulatömegű anyagokká, amelyek eső-szerűen hullanak az égitest felszínére. Bár a képeken ugyan olyan vörös volt, mint az "ammónia", ezek valójában a nukleobázisok. Itt lefagytam egy pillanatra. Mi van? Jó értem? DNS-eső hull a Plútón?

Elkezdtem a netet böngészni, hogy találok-e erre utaló anyagot, de nem leltem. Nem értem, hogy egy tudományosnak nevezett műsorba miért kell ilyen hülyeségeket mondani?

Bár, igazából nem értem, miért vagyok kiakadva a TV-re. Hiszen voltak olyan sorozatok, ahol angliai szellemjárta kastélyokat mutatnak be. Minden hétre jut egy, ezért csakis az én hibám, hogy kint tartózkodásom alatt egyetlen kísértetbe sem botlottam. De említhetnék egy történelmi témájú csatornát is, ahol földönkívüliekről mennek sorozatok.

Anyósom rendszeresen lehord, mert nem nézek TV-t. Azt szokta mondani, ezért nem tudok semmit a világról.

Szólj hozzá!

Címkék: filozofálás

A bejegyzés trackback címe:

https://cybernetic.blog.hu/api/trackback/id/tr1818027226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása